שר החוץ משיב אש: "יריבים פוליטיים ממהרים להאשים"

השר אלי כהן העומד בלב הסערה סביב חשיפת הפגישה הדיסקרטית עם שרת החוץ של לוב הגיב להאשמות נגדו: "הדלפה שלא הייתה", והדגיש: "המתקפות לא ירתיעו את משרד החוץ ועובדיו המצוינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/23 07:57 יב באלול התשפג

שר החוץ משיב אש: "יריבים פוליטיים ממהרים להאשים"
השר אלי כהן ושרת החוץ של לוב, צילום: ללא

שר החוץ אלי כהן הגיב אתמול בלילה (ב') לפרשת פגישתו החשאית עם שרת החוץ של לוב, שפרסומה בתחילת השבוע יצר משבר עם המדינה הערבית איתה ישראל מנסה לכונן קשרים. בעקבות חשיפת הפגישה שהתקיימה באיטליה ותואמה מראש, שרת החוץ הלובית נאלצה לברוח לטורקיה, והשר ננזף על ידי ממלאת מקום שגריר ארה"ב, שאמרה: "יש פה תקלה וישראל צריכה לתקן אותה".

"יריבם פוליטיים ממהרים להאשים בהדלפה שלא הייתה"

"חבל שיריבים פוליטיים שלא קידמו שום הישג משמעותי, ממהרים להגיב מבלי לדעת את הפרטים ולהאשים בהדלפה שלא הייתה", תקף השר בהודעה שפרסם. "המתקפות לא ירתיעו את משרד החוץ ועובדיו המצוינים מהמשך העבודה ללא לאות למען מדינת ישראל ולמען יצירת וחיזוק קשרים עם ידידינו הרבים בעולם, ובעולם הערבי בפרט".

עוד כתב השר כהן: "משרד החוץ עובד באופן קבוע באפיקים גלויים וסמויים, ובמגוון דרכים חשאיות לחיזוק הקשרים של ישראל בעולם", לדבריו: "ההישגים הרבים של המשרד בשנה האחרונה, ביניהם פתיחת שמי עומאן לטיסות, הסכם סחר עם איחוד האמירויות, 2 שגרירויות חדשות של מדינות מוסלמיות, שלוש שגרירויות שיעברו לירושלים ועוד, לא היו מבשילים ללא פעולות הכנה דיסקרטיות והובלת מהלכים חשאיים בערוצים רבים".