הפיצוץ הדיפלומטי עם לוב אלי כהן תועד פומבית: כתבתי הודעה לשר חוץ ממדינה ערבית

לאחר פרסום הפגישה המדינית שערך עם שרת החוץ של לוב והמשבר שיצר הפרסום, נמשכת הביקורת על שר החוץ | למרות חילופי ההאשמות - תועד השר לפני מספר ימים מתרברב בקשריו עם שר חוץ של מדינה ערבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 22:09 יא באלול התשפג | עודכן בתאריך 28/08/23 23:39

אלי כהן תועד פומבית: כתבתי הודעה לשר חוץ ממדינה ערבית
אלי כהן, ארבע מדינות בארבעה ימים, צילום: onatan Sindel/Flash90

פרסום הפגישה של שר החוץ אלי כהן עם שרת החוץ של לוב באיטליה, עוררו היום (ב') סערה דיפלומטית בארץ ובלוב, כאשר שרת החוץ הלובית נאלצה לברוח לטורקיה, וארה"ב גינתה בחריפות את הצעד - שלטענת גורמים בממשל עשוי לטרפד את הניסיונות להגיע לנורמליזציה עם לוב ומדינות ערביות נוספות.

"לפני חצי שעה היא עזרה לי לכתוב הודעה לשר או שרת חוץ"

בסרטון שפורסם הערב בחדשות 13, נראית תמונת מצב בה השר נואם בפני אנשים רבים, ומתרברב: "יש אצלי מתנדבת מעולה, לפני חצי שעה היא עזרה לי לכתוב הודעה לשר או שרת חוץ, אני לא אוכל בדיוק לפרט, ממדינה מוסלמית משמעותית שאין לנו איתה קשרים", סיפר. הסרטון, יש לציין, צולם ביום חמישי האחרון.

השר אלי כהן ושרת החוץ של לוב נג

השר אלי כהן ושרת החוץ של לוב נג'לא אלמנקוש, צילום: ללא

עוד נחשף כי שר החוץ אלי כהן נפגש הערב עם שגרירות ארה"ב בירושלים - ובמהלך הפגישה עלתה בין היתר הפרשה המדינית שהתפוצצה. על פי חדשות 13, ממלאת מקום השגריר אמרה לשר: "ש פה תקלה וישראל צריכה לתקן אותה". כהן התחייב כי ישראל לא תתבטא יותר באופן פומבי בנושא הקשרים הדיפלומטיים עם לוב.