טיבי תרגם את דבריו של בן גביר והפיץ לכל העולם: "סוכן כאוס"

יו"ר חד"ש תע"ל תקף את השר לביטחון לאומי והאשים אותו בהתעלמות מכוונת מהפשיעה בחברה הערבית: "המחשבה הכללית בציבור הערבי היא שיש החלטה רשמית וממלכתית שיהיה כאוס בחברה הערבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/23 09:52 י באלול התשפג

טיבי תרגם את דבריו של בן גביר והפיץ לכל העולם: "סוכן כאוס"
ח"כ טיבי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חבר הכנסת אחמד טיבי תקף הבוקר (א') את השר לביטחון פנים איתמר בן גביר בראיון ל-103 FM: "בן גביר גדל ושינן את האמירה 'מוות לערבים' שנים רבות. עכשיו ערבים מתים מול עיניו". בהמשך הראיון האשים טיבי את השר בן גביר בהתעלמות מכוונת מהפשיעה בחברה הערבית: "אני לא חושב שהוא בטוח בעיני עצמו שזה כישלון. אין ספק שבן גביר הוא סוכן כאוס".

"תרגמתי את הדברים שלו ושלחתי לכל העולם"

טיבי הוסיף וטען כי שרים נוספים בממשלה דוגלים במדיניות של בן גביר: "המחשבה הכללית בציבור הערבי היא שיש החלטה רשמית וממלכתית שיהיה כאוס בחברה הערבית, ושהם יתעסקו בשמירה על חייהם ולא בנושאים נוספים. המפכ"ל אמר שזה בתרבות ובמנטליות שלנו להרוג אחד את השני".

בן גביר, מגיב באנגלית

בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר חד"ש - תע"ל התייחס לדברי השר בן גביר שעוררו סערה: "הוא תיאר מציאות קיימת, אך מדובר לראשונה בהודעה של שר בכיר באופן בוטה". טיבי חשף בהמשך כי תרגם את דבריו של בן גביר ושלח אותם לכל העולם "אגלה לכם סוד, תרגמתי את הדברים שלו ושלחתי אותם לכל העולם. ההודעה שיש אפרטהייד, כל פעם שאמרנו כך, שאלו מאיפה אנו מביאים את השקר הזה".

"יש רבים שמקיימים את המציאות הזו, לא רק בן גביר"

בסיום דבריו, טען חבר הכנסת כי גם בנט ושקד שותפים לדעתו של גביר: "הוא אמר ש'זכות התנועה של המתנחלים גוברת על זכות התנועה של הערבים. שזכות החיים של המתנחלים קודמת לזכות התנועה של הפלשתינים'. למה לא הפוך, שהזכות של החיים של הפלשתינים חשובה יותר מזכות התנועה של המתנחלים? יש רבים שמקיימים את המציאות הזו, לא רק בן גביר. הממשלה הזו, על כל חבריה, תומכים בזה. בנט לא חשב כך? שקד לא חשבה כך? גם בג"ץ חשב כך, הוא אישר את הכבישים הנפרדים".

השר בן גביר עורר סערה בשבוע שעבר לאחר שאמר בראיון לערוץ 12 כי "הזכות שלי להסתובב בכבישים ביהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים". דבריו של בן גביר עוררו תגובות נזעמות, ביניהן תגובתה של הדוגמנית הפרו פלשתינית בלה חדיד, ששיתפה את הראיון באינסטגרם שלה וכתבה: "בשום מקום, בשום זמן, במיוחד ב-2023, חיים של מישהו אחד צריכים להיות יקרים יותר מחייו של אחר. במיוחד ופשוט בגלל המוצא, התרבות או רק בגלל שנאה טהורה".