למרות התנגדות היועמ"שית: ההחלטה שהממשלה צפויה לקדם

הממשלה צפויה להחליט מחר בישיבת הממשלה על הקמת ועדת חקירה בנושא פרשת "פגסוס" במשטרה - זאת בניגוד לעמדת היועמ"שית מיארה, שהביעה חשש כי מהלך זה "יביא לשיבוש הליכי משפט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/23 23:04 ט באלול התשפג

למרות התנגדות היועמ"שית: ההחלטה שהממשלה צפויה לקדם
לוין ונתניהו, צילום: OLIVIER FITOUSSI/POOL

למרות התנגדותה של היועמ"שית, הממשלה תאשר מחר את הקמת ועדת החקירה לענייני פרשת הרוגלות "פגסוס", כך חשף היום (שבת) העיתונאי עמית סגל. זאת לאחר ששר המשפטים יריב לוין דחה את טענות היועמ"שית נגד פתיחת ועדה לחקירת פרשת הרוגלות במשטרה, ובסוף השבוע נחשף כי פתיחת הוועדה תהיה הנושא הראשון שיובא אל שולחן הממשלה בישיבת הממשלה מחר.

נזכיר כי לפני חודש הכריז שר המשפטים לוין על הקמת וועדת חקירה ממשלתית לפרשת הרוגלות במשטרה, אולם בשבוע שעבר הביעה היועמ"שית בהרב מיארה את עמדתה כי אין בסמכות הממשלה להקים ועדה שכזו. אולם לוין שיגר מכתב תגובה, בו הודיע כי אינו מקבל את עמדתה. למרות זאת, הממשלה צפויה להקים את ועדת החקירה בנושא.

בהרב מיארה, בולמת את לוין

בהרב מיארה, בולמת את לוין, צילום: Marc Israel Sellem/POO

היועמ"שית: "חשש לשיבוש מהלכי משפט בתיקים אלה"

במכתב ששלחה, בהרב מיארה בשבוע שעבר בנושא זה, נכתב כי "הממשלה אינה מוסמכת להורות על ביצוע פעולה כלשהי ביחס להליכים פליליים תלויים ועומדים. מסקנה זו מתבססת על לשון החוק". עוד הוסיפה בהקשר לתיקי ראש הממשלה כי הדבר מעלה חשש "לשיבוש מהלכי משפט בתיקים אלה, ופוגעת בעצמאות עבודתם של גופי אכיפת החוק".