המהלך של לוין נגד היועמ"שית: זה הנושא הראשון לישיבת הממשלה

לאחר ששר המשפטים הודיע כי לא יתייחס לחוות דעתה של היועמ"שית בנושא רוגלות המשטרה - פרשת "פגסוס" תהיה הראשונה שתפתח את ישיבת הממשלה הקרבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/23 11:14 ז באלול התשפג

המהלך של לוין נגד היועמ"שית: זה הנושא הראשון לישיבת הממשלה
יריב לוין ואסתר חיות , צילום: Michael Giladi/Flash90

לאחר ששר המשפטים יריב לוין דחה את טענות היועמש"ית נגד פתיחת ועדה לחקירת פרשת הרוגלות במשטרה, היום (ה') נחשף כי פתיחת הוועדה תהיה הנושא הראשון שיובא אל שולחן הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון.

נזכיר כי לפני חודש הכריז שר המשפטים לוין על הקמת וועדת חקירה ממשלתית לפרשת הרוגלות במשטרה, אולם השבוע הביעה היועמ"שית בהרב מיארה את עמדתה כי אין בסמכות הממשלה להקים ועדה שכזו. אולם לוין שיגר מכתב תגובה, בו הודיע כי אינו מקבל את עמדתה. כאמור, היום נחשף כי הנושא יעלה בישיבת הממשלה הקרבה.

היועמ"שית: "הממשלה אינה מוסמכת"

במכתב ששלחה, בהרב מיארה כותבת לשר המשפטים בתחילת השבוע, נכתב כי "הממשלה אינה מוסמכת להורות על ביצוע פעולה כלשהי ביחס להליכים פליליים תלויים ועומדים. מסקנה זו מתבססת על לשון החוק". עוד היא מוסיפה בהקשר לתיקי ראש הממשלה כי הדבר מעלה חשש "לשיבוש מהלכי משפט בתיקים אלה, ופוגעת בעצמאות עבודתם של גופי אכיפת החוק".

במכתב התגובה של לוין נכתב: "אני דוחה מכל וכל את האמור במכתבך" והוסיף: "אבקש להודיעך כי בדעתי לפעול ללא דיחוי לאישור מיידי של הקמת הוועדה, בדרך שתבטיח את יכולתה לפעול ולהגיע לחקר האמת".