היועמ"שית לשרים: לא אגן עליכם בבג"ץ - קחו עו"ד פרטי

נמשכת הסאגה סביב פיטורי יו"ר הדואר מישאל וקנין. היועמ"שית טוענת כי לא תוכל להגן על החלטת השרים קרעי ואמסלם בבג"ץ, אך בפגישה עימם אישרה להם ייצוג עצמי בידי עורך דין פרטי. בהרב מיארה טוענת לקשיים משמעותיים להגן על ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 21:36 כח באב התשפג

היועמ"שית לשרים: לא אגן עליכם בבג"ץ - קחו עו"ד פרטי
בהרב מיארה, מסרבת לייצג את השרים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, נפגשה היום (ג') עם השרים דודי אמסלם ושלמה קרעי והודיעה להם כי לא תגן על החלטתם להעביר מתפקידו את יו"ר הדואר. היועמ"שת טענה בפגישה כי ישנם קשיים משמעותיים בהגנה על עמדת השרים אך אישרה להם ייצוג עצמי בדיון בידי עו"ד פרטי, כך דווח ב"חדשות 12".

השימוע והפיטורין: ההחלטה של אמסלם וקרעי

הדברים מגיעים ברקע הרפורמה של השר קרעי בדואר ישראל, אותו הוא מבקש להפריט. למרות שדווקא תחת היו"ר וקנין הצליח הדואר להתייצב, החליטו השרים להעבירו מתפקידו ולפני כחודש ערכו שימוע בו הוא פוטר, בין היתר טענו השרים לליקויים בשירותי הדואר. השר אמסלם מעורב בהחלטות מתוקף אחריותו על רשות החברות הממשלתיות, שם הוא מסוכסך עם היו"ר מיכל רוזנבוים שטוענת כי השר אמסלם מערב שיקולים פוליטיים בהחלטותיו.

דואר ישראל, הרפורמה יוצאת לדרך

דואר ישראל,השרים הדיחו את היו"ר, צילום: Moshe Shai/FLASH90

נזכיר כי העימות בין אמסלם לראש רשות החברות החל כבר לפני שבועות רבים. לפני כחודש שלח לה השר מכתב בו דרש ממנה שלא תפנה אליו יותר: "לא אהיה שותף למשחק שאת משחקת", ובראיון שערך בכאן רשת ב', דיבר על החלטתו להדיחה מתפקידה, ואמר כי הוא "חושב שהיא נזק ופועלת בניגוד עניינים מובהק".

השר קרעי |

השר קרעי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"השר ממשיך להימנע מהפעלת סמכויותיו"

רוזנבוים כתבה במכתבה לראש הממשלה כי "השר התייחס אליי בריאיון באמירות פוגעניות ובהן: 'היא הרי מאכערית', 'היא לא כישלון, היא ריקבון עמוק'". עוד כתבה: "ביטויים אלה ממשיכים ומחריפים התבטאויות משתלחות קודמות של השר נגדי, כגון 'מופקרת', 'אלימה', 'לגב' אין מעצורים' ומונעת 'מיצר נקמה מורעל וארסי', שמנכ"ל משרד ראש הממשלה כבר הודיע לי שאינן מקובלות על כבוד ראש הממשלה". בהמשך פירטה את ביקורתה המקצועית כלפיו.