שיטת המינויים של אמסלם: "אני מגיש אנשים שאני מכיר מהחבר'ה"

בתקופה האחרונה התגלע עימות קשה בין השר אמסלם לראש רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים. בראיון שיתף אמסלם בדרך בה הוא חושב שראוי למנות בעלי תפקידים: "התפקיד שלי זה להגיש אנשים שאני מכיר ומעריך"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/08/23 10:22 כו באב התשפג

שיטת המינויים של אמסלם: "אני מגיש אנשים שאני מכיר מהחבר'ה"
אמסלם, ככה ממנים?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחודשים האחרונים עבר קצת מתחת לרדאר מאבקם של השר דודי אמסלם וראש רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים, מאבק שנסוב סביב מינויים שביקש אמסלם להביא ונבלמו בידי רוזנבוים. העימות הגיע לשיא כאשר דרש אמסלם את פיטוריה של הממונה ובהמשך הודיע כי הוא מסיר את אחריותו שהרשות, מהלך אותו סירבה היועמ"שית לאשר. היום (א') התראיין אמסלם בתוכנית "קלמן ליברמן" ברשת ב' והסביר את הדרך בה הוא מאמין צריך למנות אנשים בשירות הציבורי.

"מגיש אנשים שאני מכיר מהחבר'ה"

"התפקיד שלי זה למנות דירקטורים", אמר אמסלם במהלך היאיון שנסוב בעיקר סביב נושא המינויים ברשות החברות. בהמשך הוסיף לאחר שנשאל גם על מינוי חברים: "בוודאי, את מי אני אמנה? אני מגיש אנשים שאני מכיר מהחבר'ה. התפקיד שלי זה להגיש אנשים שאני מכיר ומעריך. אני מגיש אנשים ראויים, אנשים טובים".

אמסלם ונתניהו

נתניהו יתערב לבסוף? צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

על היחסים עם רוזנבוים אמר אמסלם: "הבנתי שיש לי פה עסק עם משהו מטורף. שנה פיטרת 30 איש מתוך 60? איפה הדרג המקצועי פה? ביקשתי את רשימת העובדים ולהיפגש איתם - והיא לא הסכימה. אני חושב שהיא נזק ופועלת בניגוד עניינים מובהקת. יש לה מניעות מלגעת בשלושת-רבעי מהחברות" אמר כשהוא מזכיר גם את בן זוגה של רוזנבוים.

"למה אתה מתעסק עם מינוי חברים שלך?"

בהמשך הוסיף אמסלם: "אני לא יכול למנות אף אחד. את אלי אהרוני ניסיתי למנות, חברי הטוב", בשלב זה קטע אותו המגיש קלמן ליבסקינד: "למה אתה מתעסק עם מינוי חברים שלך?" אמסלם השיב: "את מי אני אמנה? אותך קלמן? התפקיד שלי זה להגיש אנשים שאני מכיר ומעריך" אסף ליברמן ענה לאמסלם: "זה לא התפקיד שלך".