נתניהו ולוין מתכננים: הרפורמה תוקפא לשנה - עכשיו מחכים לאדם אחד

ברקע דרישת המפלגות החרדיות והתעצמות המתיחות בין הדרג הפוליטי והצבאי, ראש הממשלה ושר המשפטים החליטו להקפיא את המשך החקיקה למשך שנה שלמה. הנשיא הרצוג עודכן וכעת מחכים לתגובתו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/08/23 17:35 כח באב התשפג

נתניהו ולוין מתכננים: הרפורמה תוקפא לשנה - עכשיו מחכים לאדם אחד
נתניהו ולוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין החליטו להקפיא את המשך חקיקת הרפורמה המשפטית למשך שנה, כך מדווחים ב"ישראל היום". על פי הדיווח, השניים החליטו לא להמשיך את החקיקה בכנס הכנסת הקרוב וגם בזה שאחריו, על מנת להשלים את סאגת חוק הגיוס ודרישותיהם של המפלגות החרדית. בליכוד וביהדות התורה מכחישים את הדיווח.

מחכים לנשיא הרצוג

במפלגות הגיבו לדיווח של העיתון וכתבו: "בניגוד לדיווחים, כל ראשי הקואליציה עובדים בשיתוף פעולה מלא כדי להעביר הן את חוק הגיוס והן את הרפורמה המשפטית". יחד עם זאת בעיתון מדווחים כי נתניהו ולוין העבירו את החלטתם לנשיא המדינה הרצוג וכעט מחכים לתגובתו, תגובה שתוריד את גובה הלהבות של ההפגנות מתנגדי הרפורמה.

הרקע לרצונות הדחיה בין היתר נובע מהעימות המתפתח מול המפלגות החרדיות בנוגע לחוק הגיוס. היום (ג') דיווח העיתונאי ישי כהן כי ביהדות התורה נסוגים מתמיכתם ברפורמה, ויש מי שאף קוראים להקפאתה, עד שיושגו הסכמות: "גם אם חוק הגיוס יעבור, אנחנו נתנגד לחקיקה, לא שווה את הקרע בעם".

יהדות התורה

יהדות התורה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"הקפאה גם במחיר שיריב לוין יתפטר - רק נזקים חטפנו"

גורם בכיר במפלגה החרדית מסר לכהן כי במפלגתו מעוניינים ב- "הקפאה גם במחיר שיריב לוין יתפטר מתפקידו, אנחנו לא גננת גננת שלו, בינתיים רק נזקים חטפנו מההתנהלות שלו, שיתפטר". עוד אמר הגורם הבכיר, כי "מאמרי המערכת של הביטאונים החרדים שיקפו את עמדתנו, אין הצר שווה בנזק המלך, חייבים למנוע את הקרע בעם"