במפלגות החרדיות דורשים לעצור את הרפורמה המשפטית: גם אם יריב לוין יתפטר

במפלגות החרדיות עושים בקרת נזקים, ומבינים שהרפורמה המשפטית לא בדיוק תואמת את מטרותיהם: "גם אם חוק הגיוס יעבור, אנחנו נתנגד לחקיקה" | דרעי בתגובה: "שותף למאמצים של ראש הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 15:51 כח באב התשפג

במפלגות החרדיות דורשים לעצור את הרפורמה המשפטית: גם אם יריב לוין יתפטר
יהדות התורה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

רגע לפני היציאה לפגרת הקיץ חוק צמצום עילת הסבירות עבר בכנסת, וכעת השאלה הגדולה היא מה יקרה ברגע שהכנסת תחזור לכנס החורף, כאשר חברי הקואליציה מפזרים התחייבויות והבטחות שונות ואף סותרות להידברות על הרפורמה, דחייתה או חקיקתה באופן מיידי. בתוך כך היום (ג') דיווח העיתונאי ישי כהן כי ביהדות התורה נסוגים מתמיכתם ברפורמה, ויש מי שאף קוראים להקפאתה, עד שיושגו הסכמות: "גם אם חוק הגיוס יעבור, אנחנו נתנגד לחקיקה, לא שווה את הקרע בעם".

"הקפאה גם במחיר שיריב לוין יתפטר - רק נזקים חטפנו"

גורם בכיר במפלגה החרדית מסר לכהן כי במפלגתו מעוניינים ב- "הקפאה גם במחיר שיריב לוין יתפטר מתפקידו, אנחנו לא גננת גננת שלו, בינתיים רק נזקים חטפנו מההתנהלות שלו, שיתפטר". עוד אמר הגורם הבכיר, כי "מאמרי המערכת של הביטאונים החרדים שיקפו את עמדתנו, אין הצר שווה בנזק המלך, חייבים למנוע את הקרע בעם".

דרעי עם נתניהו

דרעי עם נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההתנערות של הסיעות החדיות מהרפורמה המשפטית מגיעה ברקע הדרישה שלהם להעביר את חוק הגיוס באאופן מייד, חוק שנדחה פעם אחר פעם בין היתר בעקבות חקיקת הרפורמה. גם המחאות והמתקפות נגד החברה החרדית מאז קמה ממשלת הימין לא תרמה למוטיבציה של המפלגות החרדיות לתמוך באופן מלא ברפורמה.

סיעת ש"ס מסרה בתגובה לפרסומים: "יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי שותף למאמצים של ראש הממשלה נתניהו ופועל יחד איתו להביא את המשך חקיקת הרפורמה בהסכמה, מתוך תקווה שבצד השני ימצא אדם אחראי עם נכונות להגיע להסכמות". הליכוד וראשי יהדות התורה מסרו: "בניגוד לדיווחים, כל ראשי הקואליציה עובדים בשיתוף פעולה מלא כדי להעביר הן את חוק הגיוס והן את הרפורמה המשפטית".