הבקשה של גלנט מהחברים בקואליציה: "תתקפו אותי"

אחרי המתקפות בקואליציה נגד הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, שר הביטחון יואב גלנט פנה לשותפים בקואליציה: " תתקפו אותי" | הנשיא הרצוג הוסיף: "תרגיעו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/08/23 14:56 כח באב התשפג

הבקשה של גלנט מהחברים בקואליציה: "תתקפו אותי"
יואב גלנט, צילום: David Cohen/Flash90

ברקע המשבר בחיל האוויר, לאחרונה התגברו המתקפות של חברי קואליציה על הרמטכ"ל הרצי הלוי. שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (ג') עם מפקד חיל האוויר וביקש מחברי הקואליציה לתקוף אותו ולא את בכירי מערכת הביטחון

הבקשה של גלנט: "אם אינכם מתאפקים"

שר הביטחון יואב גלנט מסר, "יצאתי כעת מסיור ממושך עם מפקד חיל האוויר בבסיס רמון. פגשתי באנשים הטובים ביותר במדינת ישראל, אני גאה בהם. ‏פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי, את שר הביטחון, אני ממונה על הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר. הוציאו את צה"ל מהדיון הפוליטי, זהו כלי המגן המקנה חיים לעם ישראל".

גלנט מסייר בגבול הצפון


מוקדם יותר היום התבטא השר דודי אמסלם בתקיפות נגד הרמטכ"ל וכתב: "הרמטכ"ל על פי החוק כפוף לממשלה, הוא לא כתב בגלי צה"ל, ולכן הוא צריך להביא ולהביע את עמדותיו, ולא רק הוא, אלא גם ראש השב"כ וראש המוסד בפורומים המתאימים".

הנשיא הרצוג: "תרגיעו"

הנשיא הרצוג

הנשיא הרצוג, צילום: חיים צח, לע"מ

הנשיא יצחק הרצוג גינה גם הוא את המתקפות על הרמטכ"ל וכתב בטוויטר: "אני מגנה בתוקף את ההשתלחויות בצה"ל ומפקדיו בימים האחרונים. אלו אמירות שפוגעות בחוסנו של צה"ל. יש לנו צבא חזק ורמטכ"ל מצוין. חיילנו בסדיר ובמילואים מסכנים את חייהם ימים ולילות. גם היום ובכל יום. כולנו חייבים להם תודה ואהבה גדולה על פעילותם להגנה על ביטחון המדינה. תרגיעו".