המהלך של מיכאלי נגד הרב קוסטינר: "תמיכה בטרור יהודי"

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי קוראת להפסיק את חברותה של ישיבת מצפה רמון ברשימת ישיבות ההסדר, זאת בעקבות קריאתו של ראש הישיבה הרב צבי קוסטינר - להקלת תנאיו של עמירם בן אוליאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 13:13 כו באב התשפג

המהלך של מיכאלי נגד הרב קוסטינר: "תמיכה בטרור יהודי"
מרב מיכאלי במתקפה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ברקע האמירות של ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, כי יש לפעול לשחרורו של עמירם בן אוליאל בהקדם, השרה לשעבר ויו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי קוראת לשר הביטחון יואב גלנט לבטל את ההסדר עם ישיבת מצפה רמון ולהסיר אותה מרשימת ישיבות ההסדר.

הדרישה של מיכאלי: "מושפעים מדברי הסתה ותמיכה בטרור"

"הדברים חמורים במיוחד מכיוון שמדובר באיש חינוך שעומד בראש ישיבה ומשפיע על צעירים רבים" כתבה מיכאלי לשר גלנט, "לא ניתן להמעיט בהשלכות ההרסניות שיש להשפעת האינדוקטרינציה של הרב קוסטינר על חיילי סדיר הנשלחים על ידו אל השטח, כשהם מושפעים מדברי הסתה ותמיכה בטרור יהודי" הוסיפה.

הרב צבי קוסטינר, לא מתנצל

הרב צבי קוסטינר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לסיום כתבה מיכאלי, "תמיכה של משרד הבטחון בישיבה כאשר אלו פני הדברים, ומתן אפשרות לתלמידי הישיבה לשרת בשירות משולב כל עוד אלו המסרים המועברים בה, מהווה פגיעה אנושה בצה"ל ובחוסנה של החברה הישראלית בכלל. מתוך כך, אני קוראת לך להשתמש בסמכות שניתנה לך מתוקף חוק שירות הביטחון, ולהסיר לאלתר מרשימת הישיבות הכלולות בהסדר את ישיבת מדברה כעדן, כל עוד הרב קוסטינר עומד בראשה".

הרב אברהם סתיו: "הסילוף שנעשה בתקשורת לדברי הרב קוסטינר מזעזע"

מי שיצא להגנתו של הרב קוסטינר הוא הרב אברהם סתיו, שכתב כי "אפשר לתעב את רצח משפחת דוואבשה ובה בעת לפקפק בכך שבן אוליאל ביצע אותו". לדבריו, אפשר לחשוב שבן אוליאל ביצע את הרצח - ובה בעת לטעון שמגיעות לו זכויות כמו של כל אסיר. "הסילוף שנעשה בתקשורת לדברי הרב קוסטינר מזעזע. אם אתם לא מצליחים להבין רבנים תבקשו שיסבירו לכם. בשמחה".