בן גביר דורש חקירה נגד אחמד טיבי: הסית לטרור והמריד נגד ישראל

השר לביטחון לאומי פנה במכתב ליועמ"שית בדרישה שתסיר את חסינותו ותפתח בחקירה נגדו, בשל סרטון שצולם בג'נין בו קרא להילחם בכיבוש: "בואו נעקור את הכיבוש משורש"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 09/08/23 14:52 כב באב התשפג

בן גביר דורש חקירה נגד אחמד טיבי: הסית לטרור והמריד נגד ישראל
בן גביר, עוד שלב בעימות המתמשך עם היועמ"שית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה היום (ד') ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה בבקשה שתסיר את חסינותו של ח"כ אחמד טיבי ותורה על פתיחה בחקירה כנגדו בגין הסתה לטרור והמרדה. השר בן גביר פנה ליועמ"שית בעקבות סרטון בו תועד ח"כ טיבי כאשר הוא משבח את המחבלים בג'נין וקורא למאבק במדינת ישראל ובריבונותה.

במכתבו כתב השר בן גביר: "לא ניתן לעלות על הדעת בו ח"כ, נבחר ציבור בישראל בוחר להלהיב את אותם צעירים למאבק בריבונותה וקיומה של מדינת ישראל", עוד טען כי ח"כ טיבי הפר צו אלוף פיקוד מרכז כאשר נכנס לשטח העיר ג'נין, שנמצאת בשטחי A האסורים לכניסת ישראלים.

צילום: ללא

"בואו נעקור את הכיבוש משורש"

בין השאר, אמר טיבי כי: "הייתי כאן במחנה ג'נין כשהסתערו עליו ב- 2003. ומי שהתנגד בהסתערות האחרונה הם אותם בחורים שנולדו לאחר הראשונה, שיאשרו שהעם הזה סוגד לאללה", עוד אמר: "הבנים שלנו כאן וכל הפלשתינים כאשר הם מצטיינים, מתנגדים ונאבקים כל אחד בדרך שלו. הם יובילו את העם הזה לחופש. בואו נעקור את הכיבוש משורש".