בן גביר דחה את בקשתו של טיבי: לא יתאפשר מפגש עם העצורים מבורקה

ח"כ הכנסת טיבי ביקש להיפגש עם הפלשתינים העצורים בחשד למעורבות באירועי בורקה, אבל בן גביר העביר את עמדת המשטרה: "אין לאפשר את קיום המפגש עם מי מהעצורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 09:42 כב באב התשפג

בן גביר דחה את בקשתו של טיבי: לא יתאפשר מפגש עם העצורים מבורקה
אחמד טיבי, ובן גביר, צילום: Miriam Alster/Flash90, Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע אתמול לחבר הכנסת אחמד טיבי כי בהתאם להנחיות המשטרה, לא יוכל לבקר את חמשת הפלשתינים העצורים בחשד למעורבות בהתפרעויות בכפר בורקה בסוף השבוע האחרון, במהלכן פלשתיני נורה למוות ויהודי נפצע קשה. סירובו של בן גביר מגיע על אף שחברי הכנסת טלי גוטליב וצבי סוכות ביקרו השבוע את החשוד היהודי בהרג הפלשתיני.

טיבי: "הם פשוט משתינים מהמקפצה"

"הם פשוט משתינים מהמקפצה. נוצרו בכנסת שני סוגים של חברי כנסת - יהודים עם חסינות וזכויות וחברי כנסת ערבים ללא", אמר חבר הכנסת טיבי. "זו הוכחה נוספת לכך שיש לנו כיום מפכ"ל שכנוע בידי שר גזען". בהודעה ששלח בן גביר לטיבי, נכתב כי עמדת הממונה על החקירה במשטרה היא כי אין לאפשר את המפגש עם מי מהעצורים.

כמו כן הבהיר השר בן גביר לטיבי, כי פניות למפכ"ל נעשות אך ורק דרך לשכת השר ולא באופן פרטי, כפי שנהגו גם כל השרים הקודמים. רק בצורה כזו אפשר למנוע לחצים ומעורבות פוליטית פסולה בהחלטות המשטרה.

מכתב התשובה לטיבי

מכתב התשובה לטיבי צילום: דוברות השר לביטחון לאומי

נזכיר כי בשישי האחרון, עימות אלים בין אזרחים ישראלים לפלשתינים מחוץ וסמוך לכפר בורקא שבחטיבת בנימין. במהלך העימות נפצעו מספר אזרחים ישראלים מזריקות האבנים, אחד מהם במצב קשה ופלשתיני נהרג כתוצאה מירי ישראלי. תושבי המאחז "עוז ציון" טענו כי כוחות הביטחון התמהמהו בהגעתם לאירוע. בתוך כך, דובר צה"ל פרסם הודעה בו הוא הודף את הטענות של המתיישבים ומציין כי הן "אינן נכונות ומציגות מצג שקרי".

בן גביר הגיב לאירוע בחשבון הטוויטר שלו: "התקשורת הישראלית (שוב) התבלבלה: יהודי שמגן על עצמו ועל אחרים מפני רצח של פלסטינים, הוא לא חשוד ברצח, אלא גיבור שיקבל ממני גיבוי מלא", טען. "יכול להיות שיש כאלו שהתבלבלו באיזה צד הם - אני לא מתבלבל. תמיד בצד של העם שלי, בוודאי כשסכנת חיים מרחפת מעל ראשו של יהודי שנדרש להגיב בנחישות ובגבורה".