בכיר בליכוד: אלו חמשת הח"כים שיבלמו את הרפורמה המשפטית

נתניהו ולוין רוצים לקדם את חוק שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, אבל לח"כים בליכוד תוכניות אחרות. בכיר בליכוד מונה שמות של חמישה חברי כנסת שיבלמו את המהלך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/08/23 13:27 כא באב התשפג

בכיר בליכוד: אלו חמשת הח"כים שיבלמו את הרפורמה המשפטית
נתניהו ולוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתחילת השבוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על התכניות שלו ושל שר המשפטים יריב לוין בנוגע לרפורמה המשפטית. בראיון לבלומברג אמר נתניהו כי השלב הבא ברפורמה יהיה שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, וכי קודם לחקיקה חד צדדית הוא ינסה להגיע להסכמה רחבה. אבל לא כולם בליכוד יתנו את ידם למהלך.

אלו חברי הכנסת שלא יתנו יד לקידום הרפורמה באופן חד צדדי

ברקע הדיווחים על התנגדות בתוך הליכוד לחקיקה חד צדדית של שינוי הרכב הוועדה, בכיר בליכוד אומר ל"חדשות כיפה" מי הם הם הח"כים שיבלמו את המהלך. "מדובר ביולי אדלשטיין, אלי דלל, השרה גילה גמליאל, השר גלנט ודוד ביטן", אומר בכיר בליכוד.

יואב גלנט

יואב גלנט, לא היחיד שמתנגד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"יריב לוין בבעיה"

הבכיר הוסיף: "שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים לא יעבור במושב הבא בלי הסכמות. אין לזה התכנות פוליטית. לפחות 5 חברי ליכוד לא יצביעו בעד החוק. לביבי המצב הזה נח, לכן הוא גם לא פועל בשום צורה כדי לפרק את ההתנגדות. יריב לוין בבעיה".

נזכיר כי חבר הכנסת הראשון שהודיע פומבית שלא יתן את ידו לחקיקה חד צדדית היה חבר הכנסת אלי דלל שכתב לפני כשבוע וחצי: "לנוכח האתגרים הרבים וכאשר טובת המדינה ואחדות העם לנגד עיניי, אני מודיע שאתן את ידי רק למהלכים אשר יושגו בהסכמה לאומית רחבה".