סמוטריץ' מסרב להעביר תקציבים לערבים: "ראש הממשלה תומך בעמדתי"

שר האוצר עומד בסירובו להעביר תקציבים שהממשלה הקודמת ייעדה לרשויות הערביות: "מדובר בכסף קואליציוני פוליטי שניתן בדרישת רע"ם ומנסור עבאס ואין לו שום הצדקה מקצועית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/23 10:47 כא באב התשפג

סמוטריץ' מסרב להעביר תקציבים לערבים: "ראש הממשלה תומך בעמדתי"
השר בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עורר ביקורת כבדה לאחר שסירב להעביר תקציבים לרשויות הערביות ביניהם 200 מיליון שקלים שיועדו למכינות לשילוב סטודנטים ערבים ממזרח ירושלים. (ג') לכאן רשת ב', הודיע סמוטריץ' באופן סופי, וטען כי יש לו גיבוי של ראש הממשלה: "אני מתואם עם ראש הממשלה בעניין והוא תומך בעמדתי. קיבלתי את הסכמתו".

מלבד זאת, סמוטריץ' הודיע שתקציב שיועד לרשויות הערביות בממשלה הקודמת לא יועבר: "ההחלטה סופית, התקציב לא יועבר. אם נמצא דרכים להעביר כספים באמת לאזרחי ישראל הערבים אז נסייע איפה שצריך". טען, והאשים: "מדובר בכסף קואליציוני פוליטי שניתן בדרישת רע"ם ומנסור עבאס ואין לו שום הצדקה מקצועית", לדברי השר מדובר במענק שהרשויות החלשות במגזר היהודי לא מקבלות, ואין סיבה לתעדף דווקא את המגזר הערבי בעניין.

מנסור עבאס.

מנסור עבאס. צילום: Flash90

"סמוטריץ' פשוט רוצה שהבייס שלו יראה שהוא נשאר גזען"

חיים ביבס יו"ר השלטון המקומי יושב ראש ועד הרשויות המקומיות הערביות שיגרו אמש מכתב לראש הממשלה נתניהו בבקשה שיתערב בעניין: "הרשויות המקומיות הערביות הן המוחלשות ביותר ונמצאות רגע לפני קריסה". אליהם הצטרפו לא מעט חברי כנסת מהאופוזיציה, ביניהם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שטען: "סמוטריץ' פשוט רוצה שהבייס שלו יראה שהוא נשאר גזען כמו שהם אוהבים".