שר החוץ במתקפה חריפה על היועמ"שית: "מהלכת אימים על רה"מ מכהן"

לקראת הדיון בחוק הנבצרות, שר החוץ אלי כהן תקף את היועמ"שית בעקבות חוות דעתה החריפה נגד החוק: "אדם אחד רוצה שתהיה לו את הסמכות למחוק הצבעה של יותר משני מיליון אנשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/23 08:59 טז באב התשפג

שר החוץ במתקפה חריפה על היועמ"שית: "מהלכת אימים על רה"מ מכהן"
השר כהן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיאת העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית יתכנסו הבוקר (ה') לדון בעתירה נגד תיקון לחוק הנבצרות, שקובע כי ניתן להוציא ראש ממשלה לנבצרות רק על רקע נפשי או פיזי. לקראת הדיון בבג"ץ הגישה היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, חוות דעת חריפה נגד החוק. בתוך כך, בראיון לכאן רשת ב', שר החוץ, אלי כהן תקף הבוקר את היועמ"שית וטען כי "היא זו שנמצאת בניגוד עניינים".

"יש רצון ליצור דיקטטורה משפטית, היועמ"שית היא זו שנמצאת בניגוד עניינים. אדם אחד רוצה שתהיה לו את הסמכות למחוק הצבעה של יותר משני מיליון אנשים. רוצה להלך אימים על ראש ממשלה מכהן", אמר כהן בראיון.

היועמ"שית גלי בהרב מיארה

היועמ"שית גלי בהרב מיארה צילום: Miriam Alster/Flash90

קרב היועמ"שיות: "להכריז על בטלותו של חוק הוא מאורע נדיר"

כאמור, לקראת הדיון בבג"ץ הגישה היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, חוות דעת חריפה נגד החוק בה נאמר כי נעשה שימוש לרעה בסמכות מכוננת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט. חוות הדעת גררה תגובה חריפה של הקואליציה, ששיגרה מכתב חתום על ידי ראשי המפלגות החברות בה.

צילום: דוברת הכנסת

מנגד, יועמ"שית הכנסת, שגית אפק ביקשה אתמול באופן חריג להגיש תגובה משלימה לאחר הדיון שיתקיים מחר בבוקר כשהיא מתנגדת לעמדת היועמ"שית בהרב מיארה שיש לפסול את החוק. "מצב שבו היועמ"שית לממשלה מבקשת מבית המשפט להכריז על בטלותו של חוק הוא מאורע נדיר ובמקרה של חוק יסוד זה מאורע שמעולם לא אירע", כתבה יועמ"שית הכנסת.