יועמ"שית הכנסת תוקפת את בהרב מיארה: "מאורע שמעולם לא אירע"

רגע לפני הדיון הדרמטי בבג"ץ על פסילת חוק הנבצרות, יועמ"שית הכנסת שגית אפק מבקשת באופן חריג להגיש תגובה משלימה לאחר הדיון ותוקפת את עמדת היועמ"שית לפיה יש לפסול את החוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/08/23 14:25 טו באב התשפג

יועמ"שית הכנסת תוקפת את בהרב מיארה: "מאורע שמעולם לא אירע"
היועמ"שית, מתנגדת להחלטה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך החורף חוקקה הקואליציה את תיקון חוק הנבצרות באופן שיגן על ראש הממשלה נתניהו ממצב שהוא מוצא לנבצרות בניגוד לרצונו ולא מסיבה רפואית. כעת החוק מגיעה לבג"ץ ועוד לפני הדיון הוא מעורר מתיחות בין יועמ"שית הכנסת ליועמ"שית הממשלה.

קרב יועמ"שיות: "להכריז על בטלותו של חוק הוא מאורע נדיר"

יועמ"שית הכנסת שגית אפק ביקשה היום (ד') באופן חריג להגיש תגובה משלימה לאחר הדיון שיתקיים מחר בבוקר כשהיא מתנגדת לעמדת היועמ"שית בהרב מיארה שיש לפסול את החוק. "מצב שבו היועמ"שית לממשלה מבקשת מבית המשפט להכריז על בטלותו של חוק הוא מאורע נדיר ובמקרה של חוק יסוד זה מאורע שמעולם לא אירע", כתבה יועמ"שית הכנסת.

עו"ד שגית אפיק

יועמ"שית הכנסת שגית אפיק צילום: דוברות הכנסת

נזכיר כי לקראת הדיון בבג"ץ הגישה היועמ"שית חוות דעת חריפה נגד החוק בה נאמר כי נעשה שימוש לרעה בסמכות מכוננת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט. חוות הדעת גררה תגובה חריפה של הקואליציה - ששיגרה מכתב חתום על ידי ראשי המפלגות החברות בה.

ראשי הקואליציה נגד היועמש"ית

"תשובת היועמ"שית לעתירה היא עוד ניסיון לבטל את הבחירה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים ולהעביר את הסמכות להדיח ראשי ממשלה בישראל לידי פקידות שלא נבחרה. ראש הממשלה נתניהו נבחר על ידי למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים ובדמוקרטיה האזרחים בלבד הם אלה שקובעים מי יהיה ראש הממשלה", הם כתבו ותקפו את בהרב מיארה: "הניסיון המאולץ לקשור בין הרפורמה המשפטית שזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים לבין משפטו של ראש הממשלה נתניהו שמתנהל כסדרו מזה שלוש שנים, הוא חסר בסיס ומופרך מיסודו".