היועמ"שית נגד חוק הנבצרות - אבל מרגיעה את נתניהו: "לא על השולחן"

גלי בהרב מיארה, שפרסמה לקראת דיון בג"ץ בחוק הנבצרות חוות דעת חריפה נגדו - במסר מפויס לראש הממשלה | לדבריה הוצאתו של נתניהו לנבצרות לא נידונה והיא סבורה כי הוצאה לנבצרות היא לא פתרון קסם

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 18:46 יד באב התשפג

היועמ"שית נגד חוק הנבצרות - אבל מרגיעה את נתניהו: "לא על השולחן"
נתניהו ובהרב מיארה, צילום: Flash90

לפני כחמישה חודשים, ברוב של 61 תומכים מול 47 מתנגדים, מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק של חבר הכנסת אופיר כץ וקבוצת חברי כנסת לצמצם את האפשרות של הוצאת ראש ממשלה לנבצרות. היועמש"ית הודיעה כי היא מתנגדת לחוק - שיעלה לדיון בבג"ץ ביום חמישי - אך היום (ג') מפרסם עמית סגל כי לא היה דיון על הוצאת נתניהו לנבצרות.

לא מדובר בפתרון קסם

לפי סגל, היועצת המשפטית אמרה בדיון שנערך לאחרונה כי לא היה דיון על נבצרות ושזה "לא על השולחן". לטענתו בהרב-מיארה סבורה כי זו טעות לחשוב שנבצרות היא פתרון קסם למצב שבו ראש ממשלה מפר את הסדר ניגוד העניינים שלו.

היועמ"שית

היועמ"שית | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נזכיר כי לקראת הדיון בבג"ץ הגישה היועמ"שית חוות דעת חריפה נגד החוק בה נאמר כי נעשה שימוש לרעה בסמכות מכוננת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט. חוות הדעת גררה תגובה חריפה של הקואליציה - ששיגרה מכתב חתום על ידי ראשי המפלגות החברות בה.

ראשי הקואליציה נגד היועמש"ית

"תשובת היועמ"שית לעתירה היא עוד ניסיון לבטל את הבחירה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים ולהעביר את הסמכות להדיח ראשי ממשלה בישראל לידי פקידות שלא נבחרה. ראש הממשלה נתניהו נבחר על ידי למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים ובדמוקרטיה האזרחים בלבד הם אלה שקובעים מי יהיה ראש הממשלה", הם כתבו ותקפו את בהרב מיארה: "הניסיון המאולץ לקשור בין הרפורמה המשפטית שזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים לבין משפטו של ראש הממשלה נתניהו שמתנהל כסדרו מזה שלוש שנים, הוא חסר בסיס ומופרך מיסודו".