פסיקה דרמטית: בג"ץ דחה את חוק טבריה - מועמדו של דרעי לא יוכל להתמודד

לאחר שעות של דיונים, קבע הרכב בג"ץ בראשות השופטת חיות כי חוק טבריה יחול רק מהבחירות הבאות, ולא יהיה רלוונטי למקורבו של דרעי, בועז יוסף שלא יוכל לרוץ לראשות העיר בבחירות הקרובות. חיות קבעה במהלך הדיון: "זהו חוק פרסונלי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/07/23 22:55 יב באב התשפג

פסיקה דרמטית: בג"ץ דחה את חוק טבריה - מועמדו של דרעי לא יוכל להתמודד
נשיאת העליון אסתר חיות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"צ דחה היום (א') את "חוק טבריה" שחוקק בתחילת החודש בכנסת וקבע כי יחול רק מהבחירות הבאות. המשמעות היא אחת: מועמדו של דרעי, בעז יוסף לא יוכל לרוץ לראשות העיריה בטבריה בבחירות הקרובות. החוק ביקש לקבוע כי ראש ועדה קרואה יוכל לרוץ לראשות עירייה, בניגוד לעבר אז ראש ועדה קרואה לא יכול היה להתמודד לבחירות.

כבר במהלך הדיון הסתמן כי בג"ץ לא יפסול את החוק אך ימנע ממנו לחול כבר על הבחירות הקרובות. בתום הדיון, השופטים הציעו לבועז יוסף להסיר את מועמדותו והשופט סולברג אמר במהלך הדיון כי הנטיה של בית המשפט היא לדחות את החוק כך שיחול רק מהבחירות הבאות.

בעז יוסף, לא יוכל להתמודד

בועז יוסף, לא יוכל להתמודד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרכב השופטים בראשות הנשיאה חיות

מי שהגישו את העתירה נגד החוק הם התנועה לטוהר המידות והתנועה למען איכות השלטון. העתירה נידונה בבג"ץ בהרכב בן תשעה שופטים בראשות הנשיאה חיות כשלצידה השופטים: פוגלמן, עמית, סולברג, ברק-ארז, ברון, מינץ, וילנר ושטיין.

השופטת חיות אמרה בפתח הדיון כי חוק טבריה הוא "החוק פרסונלי כי הוא תפור למידותיה של הבחירות בטבריה. ומי לנו כחברי הכנסת שאומרים את הדברים בפה מלא. הוא (מתכוונת למועמד בעז יוסף) פעל במובנים רבים בלי אופוזיציה ולכן יש לו יתרון על המועמדים - וזה לא כמו ראש רשויות אחרים שצריכים לעמוד מחדש לבחירת התושבים בבחירות".

הרכב בג"ץ

הרכב בג"ץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90