בג"ץ למועמד בטבריה: מציעים שלא תתמודד

לאחר שעות של דיונים ב"חוק טבריה", שופטי בג"ץ יצאו להתייעצות ורמזו למועמד בעז יוסף להסיר את מועמדותו על מנת שלא ייאלצו להתערב. סולברג: "החוק לא יחול בבחירות הקרובות". הנשיאה חיות בפתח הדיון: "חוק פרסונלי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/07/23 16:21 יב באב התשפג | עודכן בתאריך 30/07/23 21:15

בג"ץ למועמד בטבריה: מציעים שלא תתמודד
אסתר חיות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"ץ דן היום (א') ב"חוק טבריה" שחוקק בתחילת החודש בכנסת ומבקש לקבוע כי ראש וועדה קרואה יוכל לרוץ לראשות עירייה, בניגוד לעבר אז ראש ועדה קרואה לא יכול היה להתמודד לבחירות. החוק חוקק בדחיפת מפלגת ש"ס שם ביקשו לאפשר את ריצתו של בעז יוסף, מקורבו של יו"ר ש"ס דרעי ומי שעומד בראש הוועדה הנוכחית בעיר, בבחירות הקרובות.

מהדיון מסתמן כי בג"ץ לא יפסול את החוק אך ימנע ממנו לחול כבר על הבחירות הקרובות. השופטים הציעו לבעז יוסף להסיר את מועמדותו והשופט סולברג אמר במהלך הדיון כי הנטיה של בית המשפט הוא לדחות את החוק כך שיחול רק מהבחירות הבאות.

הרכב השופטים בראשות הנשיאה חיות

מי שהגישו את העתירה נגד החוק הם התנועה לטוהר המידות והתנועה למען איכות השלטון. העתירה נידונה בבג"ץ בהרכב בן תשעה שופטים בראשות הנשיאה חיות כשלצידה השופטים: פוגלמן, עמית, סולברג, ברק-ארז, ברון, מינץ, וילנר ושטיין.

השופטת חיות אמרה בפתח הדיון כי חוק טבריה הוא "החוק הוא פרסונלי כי הוא תפור למידותיה של הבחירות בטבריה. ומי לנו כחברי הכנסת שאומרים את הדברים בפה מלא. הוא (מתכוונת למועמד בעז יוסף) פעל במובנים רבים בלי אופוזיציה ולכן יש לו יתרון על המועמדים - וזה לא כמו ראש רשויות אחרים שצריכים לעמוד מחדש לבחירת התושבים בבחירות".

ארכיון

ארכיון צילום: פלאש 90

נציג הכנסת, עו"ד יצחק ברט טען בדיון כי "יש קושי בטענה שמשהו שהיה חוקתי עד 2008 פתאום הופך לבלתי חוקתי, דבר לא השתנה במהלך השנים". נציגות הכנסת מתנגדת לפסילת החוק, ועו"ד ברט הוסיף: "מותר לאדם להתמודד בבחירות גם אם יש לו יתרון מוקדם על מועמדים אחרים, תפקיד הבוחרים לשקול את זה - ולבחור".

אריה דרעי: קיבל עדכונים בבטחוניים בביתו

אריה דרעי: קיבל עדכונים בבטחוניים בביתו צילום: Yonatan Sindel/Flash90