התנאי של לפיד לחזרה להידברות: "הפתרון האפשרי והיחיד"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתנה את החזרה להידברות עם הקואליציה בהקפאת החקיקה למשך שנה וחצי: "אם הממשלה רוצה להגיע להסכמות רחבות - חובת ההוכחה עליה". עוד הוסיף: "התפקיד של האופוזיציה הוא לא לסדר לנתניהו ביקורים בבית הלבן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/23 14:51 יב באב התשפג | עודכן בתאריך 30/07/23 15:40

התנאי של לפיד לחזרה להידברות: "הפתרון האפשרי והיחיד"
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה, יו"ר יש עתיד,יאיר לפיד נאם היום (א') במליאת הכנסת, והציב תנאי לחזרה של מפלגתו, יש עתיד, לשיחות ההידברות בבית הנשיא: הקפאה בחקיקה למשך 18 חודשים. "הפתרון האפשרי היחיד, והדבר היחיד שיאפשר חזרה להידברות, היא הקפאה בחקיקה", אמר לפיד.

אם הממשלה רוצה להגיע להסכמות רחבות - חובת ההוכחה עליה"

לדבריו, "הממשלה והאופוזיציה צריכות לחוקק ביחד הקפאה של 18 חודשים, שבמהלכן יתקיימו השיחות בבית הנשיא. כל עוד אין הקפאה בחקיקה, אין טעם ואין הגיון לדבר על חוקים אחרים או הסכמות אחרות, מפני שברור לגמרי שהממשלה שוב תברח ברגע האחרון".

קואליציה שהיא משפחה

קואליציה שהיא משפחה צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

עוד הוסיף ואמר כי "התפקיד שלי, והתפקיד של האופוזיציה כולה הוא לא לסדר לנתניהו ביקורים בבית הלבן, ולא להרגיע את סוכנויות הדירוג שנתניהו שיקר להם. אם הממשלה רוצה להגיע להסכמות רחבות, חובת ההוכחה עליה".

נתניהו בישיבת הממשלה: "ננצל את הפגרה כדי לנסות להגיע להסכמות"

בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (א'), ראש הממשלה, בנימין נתניהו הבהיר כי הוא ינצל את פגרת הקיץ כדי להגיע להסכמות עם האופוזיציה בנוגע לחקיקת הרפורמה המשפטית. "ננצל את פגרת הקיץ כדי לנסות להגיע להסכמות בתוכנו", אמר נתניהו, "אני מקווה שהפעם ידינו המושטת לא תישאר באוויר, אפשר להגיע להסכמות, צריך להגיע להסכמות ורוב גדול מאוד בציבור מבין את האמת הפשוטה הזאת".

צילום: עמיאל ירחי

ראש הממשלה התייחס בישיבה גם לאיומיו של מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, שאמר כי "ארגונו ערוך לכל פעולה ישראלית". "אנחנו לא מתרשמים מאיומי הבונקר שלו. ביום מבחן הוא ימצא אותנו עומדים יחד, כתף אל כתף. גם נסראללה יודע שלא כדאי לו ולא כדאי ללבנון להעמיד אותנו במבחן זה", אמר נתניהו.