בלעדי בכיר בליכוד נגד המורד: נבהל מההפגנות - פוגע בסיכוי להגיע להסכמה

בשיחה עם "חדשות כיפה", בכיר בליכוד טוען כי רק חבר הכנסת אלי דלל הודיע כי יתמוך בחקיקה חד צדדית וכי הוא פוגע בסיכויים להגיע להסכמות עם האופוזיציה: "אי אפשר שחברי כנסת שנבהלו מההפגנות יפעלו על דעת עצמם ויפגעו בקואליציה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי 30/07/23 10:22 יב באב התשפג

בכיר בליכוד נגד המורד: נבהל מההפגנות - פוגע בסיכוי להגיע להסכמה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מרד בליכוד? במהלך סוף השבוע, פורסם כי חברי כנסת ושרים בכירים מהליכוד הצהירו כי אם החקיקה לא תוקדם בהסכמה - הם לא יתמכו ברפורמה המשפטית.  בשיחה עם "חדשות כיפה", טוען בכיר בליכוד כי רק חבר הכנסת אלי דלל הודיע כי יתמוך בחקיקה חד צדדית  וכי הוא פוגע בסיכויים להגיע להסכמות עם האופוזיציה.

"אין מרד בליכוד", אמר הבכיר, "רק אלי דלל הודיע שלא יתמוך בחקיקה חד צדדית. ההתנהלות שלו ודומיו פוגעת בסיכויים להגיע לשינוי בהסכמה במערכת המשפט, אם האופוזיציה תחשוב שבלעדיה לא נחוקק כלום, למה שהיא תגיע איתנו להסכם. אי אפשר שחברי כנסת שנבהלו מההפגנות יפעלו על דעת עצמם ויפגעו בקואליציה".

גלנט ולוין נאבקים על לבו של נתניהו

גלנט ולוין נאבקים על לבו של נתניהו צילום: יונתן סינדל/פלאש90

ח"כית מהליכוד טוענת: "יש ניסיון מלמעלה להחליש את יריב לוין"

מוקדם יותר היום, חברת הכנסת טלי גוטליב טענה בראיון לכאן רשת ב' כי אין מרד במפלגתה וכי ישנם חברי כנסת מנסים להחליש את כוחו של שר המשפטים, יריב לוין. "אין שום מרד בליכוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו שם את הרפורמה בסוף סדר העדיפויות שלו, והיא אינה על השולחן. לכן, חברי כנסת בליכוד מדברים כפי שהם מדברים. הכול מתואם עם נתניהו, זה משחק כוחות על ראשו של שר המשפטים לוין, שאותו מנסים להחליש", אמרה גוטליב.

גוטליב בצאתה מהפגישה עם נתניהו

גוטליב בצאתה מהפגישה עם נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נזכיר כי אמש הבהירו בליכוד אין מרד במפלגה. "כולם רוצים להגיע להסכמות וצריך לעשות מאמץ מירבי לשם כך- אבל לא לתת את הווטו לצד השני", נמסר מטעם הליכוד בניגוד לדעת רבים, ראש הממשלה העביר את התיקון לעילת הסבירות, ובניגוד לדעת רבים הוא גם קרא לעצור עד נובמבר כדי להגיע להסכמות. ראש הממשלה נתניהו יפעל בכול כוחו להוביל את המשך החקיקה בהסכמות רחבות גם בעתיד, ככל שניתן".