סמוטריץ' מגיב לאלוף שתומך ברפורמה - אבל ביקש לעצור את החקיקה

שר האוצר פנה במכתב לאלוף במילואים מוטי אלמוז, אחרי שזה הפציר בו לפעול לעצירת החקיקה - על אף תמיכתו ברפורמה המשפטית | סמוטריץ': "האופוזיציה הגיע לשיחות כדי למשוך זמן ולמסמס הכל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/23 16:22 ה באב התשפג

סמוטריץ' מגיב לאלוף שתומך ברפורמה - אבל ביקש לעצור את החקיקה
בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האלוף במילואים וראש אכ"א לשעבר, מוטי אלמוז, פרסם היום (א') מכתב ב- "ידיעות אחרונות", בו פנה לשר האוצר סמוטריץ' וביקש ממנו לדבר אל ליבו של נתניהו על מנת למנוע את חקיקת ביטול עילת הסבירות.

"הכל נכון ומוצדק, ובכל זאת צו השעה - לעצור", כתב האלוף, שהסביר שלמרות תמיכתו בשינויים במערכת המשפט הוא חושב שיש לעצור את החקיקה: "גם אם תעצרו את תהליך החקיקה לא הפסדתם כלום לאף אחד. דווקא הרווחתם חיבוק גדול מבני עמנו, בטח בימים האלה".

"האופוזיציה הגיע לשיחות כדי למשוך זמן ולמסמס הכל"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיב לו באריכות: "אני כואב כמוך את המצב שאליו הגענו וממש מסכים איתך שמול אחים אין דבר כזה להפסיד או לנצח, זה לא עולם המושגים שלי. בעיקר שיש לנו כל כך הרבה משימות", כתב, והוסיף: "אבל בדיוק לכן אני משוכנע שלא נכון לעצור כרגע".

מוטי אלמוז

מוטי אלמוז צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר חשף כי היו לו התלבטויות: "הימים האחרונים מדירים שינה מעיניי. אבל את התיקונים במערכת המשפט אנחנו מעבירים קודם כל כדי שנוכל לקדם את כל המטרות החשובות שציינת". לדבריו, "לא פגשנו פרטנר כן ואמיתי,. האופוזיציה הגיעה לשיחות כדי למשוך זמן ולמסמס הכל, דחתה כל הצעה שלנו וסירבה לכל הסכמה. היא פוצצה את השיחות בבית הנשיא וחזרה להצית את הרחובות".

עוד המשיך וכתב על סוגיית הסרבנות. "אתה מבין שכניעה למי שמאיימים לשלול מישראל את יכולת ההגנה הצבאית שלה מול אויביה תהיה מסוכנת פי כמה מהסרבנות עצמה", לטענתו: "כניעה של ממשלה נבחרת לאקדח שמוצמד לרקתה על ידי גנרלים ואנשי צבא תהפוך אותנו למדינה שבה הממשלה כפופה לצבא ולא להיפך".