מאות הפגינו מול ביתו של סמוטריץ': "אם לא היית ח"כ גם אתה היית במעצר מנהלי"

משפחותיהם של העצורים המנהליים יחד עם מאות תומכים ופעילים מרחבי הארץ, הפגינו הערב מול ביתו של שר האוצר בקדומים, במחאה על שורת המעצרים המנהליים האחרונים שהוצאו בשבוע האחרון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/07/23 21:38 ב באב התשפג

מאות הפגינו מול ביתו של סמוטריץ': "אם לא היית ח"כ גם אתה היית במעצר מנהלי"
ההפגמה מול ביתו של סמוטריץ' | , צילום: אברהם שפירא

משפחותיהם של העצורים המנהליים יחד מאות תומכים ופעילים הפגינו הערב (ה') מול ביתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישוב קדומים, במחאה על המעצרים המנהליים האחרונים. בהפגנה נכחו בין השאר חבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי, מנכ"ל חוננו שמואל (זנגי) מידד וראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן.

בשבוע האחרון יצאו פעילי ימין ומשפחות העצורים למאבק, לאחר שבחצי השנה האחרונה מאז הקמת הממשלה הוצאו 12 צווי מעצר מנהלי כנגד יהודים - מספר שיא מאז הקמת המדינה.

מאות מול ביתו של שר האוצר |

מאות מול ביתו של שר האוצר | צילום: אברהם שפירא

"אם לא היית ח"כ, גם אתה היית היום במעצר מנהלי"

מיכאל בן ארי שהשתתף כאמור בהפגנה, פנה לשר סמוטריץ', ואמר: "בצלאל, תבין, גם אתה איך שאתה נראה, איך שנראים הילדים שלך, אתם חשודים מידיים. גם עליך שלטונות המדינה אומרים אנחנו לא צריכים משפט, לא צריכים ראיות, אנחנו נתפוס אתכם מתי שנרצה, ואם בית המשפט ישחרר אתכם יבוא איזה ראש שב"כ, יחתום ויכניס אתכם לכלא כי אצל מאיימים על הבוגדנות שלהם. על זה שהם מדברים עם סרסורי רוצחים, על זה שהם דוחפים להקמת מדינת טרור כאן, על זה שהם עוברים לסדר היום על מה שקורה כאן בכבישים יום יום. אם לא היית ח"כ, גם אתה היית היום במעצר מנהלי".

"אם יש להם טענות כמו שהם אומרים - שילכו לבית משפט"

מיכאל פיקאר, סבו של העצור המנהלי משה עמר, הקריא את המכתב שכתבה ארוסתו של משה, רבקה. פיקאר, מוותיקי ההתיישבות בגוש קטיף תיאר כי עוד כשהתגורר בפריז לפני עלייתו לארץ הפגין נגד מעצרים שרירותיים של יהודים, אך אז היה מדובר במעצרים של יהודים שנעצרו בידי השלטון הסובייטי.

"אני בשוק", אמר פיקאר, "שאנחנו צריכים להגיע הערב לקדומים - אם ההתנחלויות, כדי לבוא ולזעוק על בצלאל סמוטריץ' להפעיל יותר לחץ נגד המערכת הנוראית הזאת של מעצר מנהלי. שתפסיק ולא תיפגע בנערים יהודים גיבורים שפועלים על פי החינוך שלנו, החינוך שאנחנו העברנו להם - אהבת ארץ ישראל, הגנה על ארץ ישראל. ואם יש להם טענות כמו שהם אומרים - שילכו לבית משפט".

"כשהייתי בן 16 הפגנתי בפריז נגד המשטר הסובייטי שהכניס למעצר מנהלי יהודים שהפגינו למען הרצון והזכות שלהם לעלות לארץ ישראל ואותם זרקו לכלא ללא שום הוכחות על ידי מערכת מפוברקת של אותם אנשים".

"אנחנו לא נשתוק שאתם מענים יהודים"

הרב מנחם בן שחר ממטה "נלחמים על החיים", אמר: גם בצלאל ישב במרתפי השב"כ, והחוקרים ניסו לשבור אותו, על מה? על זה שהעז לארגן מחאה כמו שאנחנו רואים מדי יום באיילון באופן חופשי.
היום, החוקרים של בצלאל נשארו במרתפים. הם ממשיכים לנסוע לשבור יהודים... אנחנו לא נשתוק שאתם מענים יהודים, אנחנו לא נשתוק שאתם זורקים יהודים למרתפים, אנחנו לא נשתוק שאתם כל שבוע מכניסים יהודים לכלא. אנחנו נמשיך בפעילות עד שהעוול הזה ייפסק. תשחררו את הנערים".