מכתב לסמוטריץ', בן גביר ואבי מעוז: המועמד הסרוג קורא לריצה משותפת

סגן ראש העיר וחבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג, הוציא מכתב לראשי המפלגות וקרא להם להתאחד בבחירות המוניציפליות בירושלים תחת סיעתו "מאוחדים": "המטרה היא להכפיל את כוחה של הסיעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/23 09:20 ג באב התשפג

מכתב לסמוטריץ', בן גביר ואבי מעוז: המועמד הסרוג קורא לריצה משותפת
בן גביר וסמוטריץ', תהיה ריצה משותפת בירושלים?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן ראש העיר וחבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג קורא לשרים סמוטריץ' ובן גביר ולסגן השר מעוז להתאחד לריצה משותפת בבחירות הקרובות בירושלים. במכתב ששיגר לשלושת חברי הממשלה, מציע קינג לאחד את כוחות מצביהיהם בבירה תחת סיעתו "מאוחדים" כשהמטרה כך הוא כותב להם, היא להכפיל את כוחה של סיעת "מאוחדים" במועצת העיר.

"זכייה ב-4 מנדטים היא בהחלט בהישג יד"

"אני פונה אליכם אישית לקבל את ההחלטה הפוליטית הנכונה לירושלים" כותב קינג, "לאחד את הכוחות שהתמודדו בהצלחה בבחירות הכלליות לכנסת, לרוץ יחד למועצת העירייה, כאשר המטרה היא להכפיל את כוחה של הסיעה ואולי אף יותר מכך" הוא כותב.

אריה קינג.

אריה קינג, מציע ריצה משותפת. צילום: יח"צ

קינג מעריך כי איחוד שכזה יניב לפחות ארבעה מנדטים: "בהתחשב בכך שבערך כל 7,000 מצביעים יהיו שווים למנדט במועצת העיר, הרי שאם נצליח יחד לשחזר את הצלחתנו בבחירות לכנסת, זכייה ב-4 מנדטים היא בהחלט בהישג יד" כותב קינג.

סמוטריץ' יילך עם חגית משה?

בסוף המכתב מבקש קינג לערות פגישה של כל נציגי המפלגות בירושלים על מנת לגבש הסכם לריצה משותפת. ישנן מספר רשימות שמייצגות את הציבור הדתי לאומי וככל הנראה יהיו איחודים נוספים. הרשימות הקיימות הן: רשימת הציונות הדתית, הבית היהודי בראשות חגית משה, נעם ואריה קינג שמזוהה עם בן גביר. בעבר דיווחנו על אפשרות לריצה משותפת של הציונות הדתית דווקא עם חגית משה, זאת לאחר סולחה שנערכה בינה לבין השר סמוטריץ'.