בדרך לשביתה? יו"ר ההסתדרות: "אפעל בכל כוחי בכדי להגיע לפשרה"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד נפגש עם ראש האופוזיציה, יאיר לפיד בעניין המתווה כדי למנוע את השביתה במשק: "אני קורא לשאר הגורמים לגלות מנהיגות אחראית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/07/23 13:28 ה באב התשפג

בדרך לשביתה? יו"ר ההסתדרות: "אפעל בכל כוחי בכדי להגיע לפשרה"
ארנון בר דוד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ברקע האיומים לשביתה במשק, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד נפגש היום (א') עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד השנים דנו בעניין המתווה שיו"ר ההסתדרות ויו"ר המגזר העסקי הציגו לראש הממשלה.  לאחר הפגישה, השניים מסרו הצהרה משותפת.

לפיד טען כי המתווה שהניחה ההסתדרות "היא בסיס לשיח משותף. "מדינת ישראל נמצאת ברגעים גורליים ובמאבק על דמותה ונשמתה. חובתנו לעשות כל מאמץ כדאי לעצור את הטירוף ולהגיע להסכמות רחבות. אני מברך על מאמציו של יו"ר ההסתדרות, המתווה שהניחה ההסתדרות היא בסיס לשיח משותף". יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הוסיף ואמר כי "אמשיך להפוך אבן על אבן ואפעל בכל כוחי בכדי לנסות למצוא את הפשרה הנכונה. אני קורא לשאר הגורמים לגלות מנהיגות אחראית".

יו"ר האופוזיציה לפיד|

יו"ר האופוזיציה לפיד| צילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מאיים על נתניהו: זה מה שיקרה אם לא תעצור

נזכיר כי לפני כשבועיים, בר דוד איים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי הוא יפעיל את כוחה של ההסתדרות כשיחליט שצריך להכריע בעקבות התקדמות החקיקה. בכנס ראשי ועדים בתל אביב אמר יו"ר ההסתדרות: "להשבית את המשק זה לא משחק ילדים, הם יריבו בכנסת, מפוצצים שיחות בבית הנשיא  - ומי שעומד באמצע זה עם ישראל וגם אנחנו, ההסתדרות. אני קורא לראש הממשלה: הכדור בידך. לאן אתה לוקח את מדינת ישראל? מה המורשת שתשאיר אחריך? תעצור את הכאוס המטורף שיש בחברה הישראלית וכמה שיותר מהר".

סמוטריץ

סמוטריץ' עם נתניהו צילום: AMIT SHABI/POOL

בר דוד הוסיף: "אני בודק יום-יום עם הצוות שלי את המצב. מתי ההסתדרות תפעיל את כוחה? כשאני אחליט שצריך להכריע. אם מישהו חושב שבכל שני וחמישי אני אשבית את המשק כי מישהו מצביע בקריאה ראשונה בכנסת - הוא לא יודע מהי ההסתדרות. כשאני ארגיש, ובפעם שעברה הרגשתי בתחושת הבטן שלי שאני צריך להכריע את המערכה. כשארגיש כשקלו כל הקצים והמצב יגיע לקיצון – אנחנו נתערב ונפעיל את העוצמה שלנו".