למרות ההתנגדות: הרופאים פותחים הבוקר בשביתה

על אף שרופאים רבים הביעו את התנגדותם להכנסת פוליטיקה לרפואה, ההסתדרות הרפואית הודיעה על יציאה לשביתה למשך שעתיים, בים 8:30 ל- 10:30 | כך זה ישפיע על המטופלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/23 07:53 א באב התשפג

למרות ההתנגדות: הרופאים פותחים הבוקר בשביתה
רופאים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, צילום: Gili Yaari /Flash90

הסתדרות הרפואית תשבית הבוקר (ד') את מערכת הבריאות הציבורית למשך שעתיים בין השעות 8:30 ל- 10:30 במחאה על קידום חוק עילת הסבירות. הרופאים ישבתו במתכונת חירום - והשירותים הבלתי דחופים, ביניהם טיפולים שנקבעו מראש, יופסקו עד לאחר תום השביתה. יש לציין שהמערך הרפואה הפרטית לא הוכרזה על שביתה, אלא רק ברפואה הציבורית.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, אמר הבוקר לרדיו 103fm: "זו שביתת אזהרה, אנו מזהירים ואומרים שאם לא יחול שינוי בנוסח החקיקה עד שהיא תובא לכנסת בשבוע הבא - ננקוט בצעדים נוספים. צעדים חמורים יותר מגיעים עד כדי השבתה מלאה של מערכת הבריאות".

עוד שבועיים הרופאים ישבתו? אילוסטרציה

עוד שבועיים הרופאים ישבתו? אילוסטרציה צילום: pixabay

הצעד מגיע שבוע אחרי שעשרות רופאים שלחו מכתב ליו"ר הסתדרות הרופאים בישראל, פרופ' ציון חגי תחת הכותרת "התנגדות להפיכה המשטרית" בו קראו לו להכריז על שביתה כללית במערכת הרפואה עד "גניזה מוחלטת של ההפיכה" כמחאה נגד הרפורמה המשפטית.

"לא ייתכן שתרכבו ותנהלו את המחאה על גבם של אזרחי ישראל"

יש לציין כי ההחלטה על השביתה נעשית בניגוד לדעתם של רופאים רבים, שדורשים "לא להכניס פוליטיקה לרפואה", ואף חתמו על עצומות בנושא. "ההסתדרות הרפואית היא בהגדרה ארגון א-פוליטי", אמר ד"ר רוני טורטן, רופא משפחה בקופת חולים "כללית" בריאיון לחדשות כיפה בשבוע שעבר, "יש קבוצה מאוד גדולה של רופאים, לא פחות גדולה מאותה קבוצה שקוראת להסתדרות הרפואית לשבות על מנת לעצור את החקיקה, שקוראת להסתדרות הרפואית לא להצטרף למאבק הפוליטי על הרפורמה המשפטית".

גם יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, אוריאל בוסו, אמר כי: "לא ייתכן שתרכבו ותנהלו את המחאה על גבם של אזרחי ישראל בדגש על המוחלשים. כיו"ר ועדת הבריאות אני מודיע - מי שישחק פוליטיקה ברפואה הציבורית ובמטופלים הזקוקים לה, ימצא מולו את כל חברי הוועדה עם הטלת סנקציות ככל שידרשו",