דובר צה"ל מגנה את הסרטון שעורר סערה: "תכליתו לייצר שיסוי פנימי"

בסרטון ויראלי במיוחד נראה לוחם צה"ל כשהוא מבקש סיוע אווירי במהלך קרב, ובתגובה נתקל בשאלה האם הוא תומך רפורמה. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הגיב בחומרה: "הלכידות בצה"ל היא ערך עליון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 14:18 ב באב התשפג

דובר צה"ל מגנה את הסרטון שעורר סערה: "תכליתו לייצר שיסוי פנימי"
ח"כ מיקי זוהר, צילום: Miriam Alster/Flash90

הגינוי של דובר צה"ל. סרטון ויראלי שעלה לרשת בשעות האחרונות הוציא תגובה חריגה מדובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי. בסרטון נראה לוחם צה"ל במהלך קרב בלבנון אשר מבקש סיוע אווירי, ובתגובה הטייסים שואלים אותו האם הוא תומך רפורמה. לאחר שהשיב הלוחם באופן חיובי הטייסים החליטו שלא להעניק לו את הסיוע הנדרש. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, גינה היום (ה') בחריפות את הסרטון.

הסרטון מעורר הסערה:

https://youtu.be/FF9TCaRlAhc

דובר צה"ל: "לכידות בצה"ל היא ערך עליון"

הגרי כתב בתגובתו לסרטון: "ביממה האחרונה מופץ סרטון שתכליתו לייצר שיסוי פנימי בתוך צה"ל, אשר ראוי לכל גינוי. הלכידות בצה"ל היא ערך עליון. אנחנו דוחים מכל וכל את כל האמירות והתבטאויות כנגד מפקדי ולוחמי צוות האוויר בסדיר ובמילואים. אלה מיטב הלוחמים והמפקדים בצה"ל, המסכנים את חייהם לילה לילה. הרעות וסיכון החיים מתרחשים בכל פעילות מבצעית בין לוחמי צוות האוויר ללוחמי היבשה, אשר פועלים כצבא אחד למען ביטחון מדינת ישראל".

תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל

תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל | צילום: דובר צה"ל

מיקי זוהר: "עם סרטון או בלי, המסר החשוב הוא שאחים אנחנו"

השר מיקי זוהר, פרסם את הסרטון בחשבון טוויטר שלו, ספג ביקורת ומחק. זוהר הסביר: "בימים כה סוערים, שאחד נגד השני, נתקלתי בסרטון שביקש להעביר מסר מאחד בצורה מעוררת מחשבה ושיתפתי כדי להדהד את המסר שאחים אנחנו. לצערי, גוף תקשורת החליט להוציא מהקשרו והציג שהוא פוגע בחיל כזה או אחר. כמובן שזו לא הייתה המטרה ולכן מחקתי. עם סרטון או בלי, המסר החשוב הוא שאחים אנחנו".