מתיחות בקואליציה: הדרישה של החרדים והתשובה של גלנט

אחרי דחיה ארוכה, במפלגות החרדיות דורשים לקדם את חוק הגיוס כבר בתחילת המושב הבא. בפגישה שהתקיימה בלשכת נתניהו עלו פערים של מיליארדים בין משרד האוצר למשרד הביטחון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/07/23 13:56 א באב התשפג

מתיחות בקואליציה: הדרישה של החרדים והתשובה של גלנט
יהדות התורה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חברי הכנסת החרדים יסיימו בשבוע הבא את המושב הראשון של הכנסת מבלי לחוקק את חוק הגיוס שהבטיחו לבוחרים שלהם, על מנת שיוכלו לחזור אל הציבור שלהם עם תשובות, דרשו ראשי יהדות התורה לקיים דיון בלשכת נתניהו יחד עם בכירי הקואליציה, במהלך הדיון דרשו גפני וגולדקנופף כי חוק הגיוס יחוקק כבר באוקטובר, אז ייפתח המושב השני של הכנסת. 

פער גדול בין סמוטריץ' לגלנט

כרגע אין מתנגדים בקואליציה לחקיקת חוק הגיוס אבל קיים פער של מיליארדים בין שר הביטחון יואב גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. גלנט דורש כי לצד חוק הגיוס יחוקק חוק הוקרת הגיוס שיטיב עם המשרתים בצה"ל באופן משמעותי. אבל על פי בכירים בקואליציה, סמוטריץ' מסתכל על החוק כמשהו יותר סמלי ובאוצר לא רוצים להשקיע בחוק כמות גדולה של כסף. 

גלנט נאם נגד סרבנות

גלנט מתעקש על תמיכה במשרתים.  צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

שר הביטחון גלנט אמר בדיון: "כדי להעביר את חוק הגיוס צריך להקצות מיליארדי שקלים נוספים כל שנה לטובת החיילים בשירות חובה. זה לא משהו למראית עין  לאור התנגדות של האוצר לתגמל כראוי את חיילים אני לא מאמין  שיש סיכוי להביא את החוק לכנסת בקרוב. אני לא אגיש את החוק הזה אם האוצר לא יסכים לתגמול משמעותי להוקרת המשרתים".

ההחלטה שהתקבלה

בתום הדיון הוחלט להקים צוות עבודה משותף לנציגי שר האוצר והמפלגות החרדיות שיגיש את מסקנות ראשונות בתוך מספר ימים. נזכיר כי כבר בתחילת השבוע אמר במוטריץ' בישיבת הסיעה של הציונות הדתית כי חוק הגיוס יחוקק בתחילת המושב הבא.