החרדים יוותרו? המעקף של הקואליציה בדרך לחוק הגיוס

בעוד במפלגות החרדיות ממשיכים להתעקש על פסקת התגברות, בקואליציה מצאו פתרון שיקשה על בג"ץ לעכב את חקיקת חוק הגיוס - ומקווים שהחרדים יתרצו ויאמצו אותו גם הם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/23 20:59 יג בתמוז התשפג

החרדים יוותרו? המעקף של הקואליציה בדרך לחוק הגיוס
נתניהו וגפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חקיקה עוקפת לפסקת ההידברות: לאחר דחיות חוזרות ונשנות של חוק הגיוס, הקואליציה צפויה לקדם במושב הבא מהלך מקדים שיאפר את קידום החוק, כך על פי דיווח של דפנה ליאל. על פי הדיווח, בכדי למנוע מבג"ץ לתקוע את החקיקה, בשלב הראשון הממשלה תקדם את "חוק יסוד לימודי תורה", הקובע כי לימוד התורה נחשב לערך עליון במדינה. לאחריו, יקודם גם חוק הגיוס. בקואליציה מקווים כי החקיקה הכפולה תרצה את החרדים, שזועמים על העיכובים המתמשכים והם יוותרו על פסקת ההתגברות. 

נזכיר כי המתח הגובר בין החרדים לנתניהו החל לקראת סיום תוקפו של חוק הגיוס, כשעד הרגע האחרון לא היה ברור מה יהיה מעמדם של בני הישיבות החרדים, וגבר עם דבריו של נתניהו בריאיון ל-"וול סטריט ג'ורנל' כי לא יחוקק את ההתגברות במסגרת הרפורמה המשפטית: ""זה בחוץ, אני קשוב לרחשי לב הציבור".

גפני ונתניהו, "הליכוד חתם"

גפני ונתניהו, "הליכוד חתם" צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

גפני: "פסקת ההתגברות תעבור ואנחנו עומדים על כך"

בישיבת ראשי הקואליציה היום (א') הגיב יו"ר ועדת הכספים משה גפני ואמר לנתניהו: "שלא תחשוב ששתיקה כהודאה, יש הסכם חתום שהליכוד חתם עליו" כך מפרסם העיתונאי ישי כהן. עוד אמר: "פסקת ההתגברות תעבור ואנחנו עומדים על כך" והזכיר לו שהליכוד חתם על כך בהסכמים הקואליציוניים.  

ציר הזמן של תכנית נתניהו:

מושב נוכחי

- חקיקת חוק הסבירות

לאחר הפגרה

- שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים

- ביטול פסקת ההתגברות

- חקיקת חוק יסוד לימוד התורה