מאות רופאים נגד השביתה: "מכניסים סמלי מחאה ופוגעים במטופל"

מעל 500 רופאים פנו במכתב חריף ליו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי בו הם מביעים את התנגדותם לשביתה המתוכננת במערכת הבריאות כמחאה נגד הרפורמה המשפטית: "עצור את הטירוף הזה, אל תגרום לפגיעה במטופלים בניגוד לשבועת הרופא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 22:11 כח בתמוז התשפג

מאות רופאים נגד השביתה: "מכניסים סמלי מחאה ופוגעים במטופל"
צילום: Hadas Parush/Flash90

השביתה במערכת הבריאות: מאות רופאים, פרופסורים ודוקטורים, מבתי החולים בכל רחבי הארץ, פנו היום (ב') במכתב חריף נגד יו"ר ההסתדרות הרפואית, הפרופסור ציון חגי, זאת על רקע האיומים להשבית את מערכת הבריאות כמחאה נגד הרפורמה המשפטית. במכתבם כותבים הרופאים כי "איומים על אזרחי ישראל בשביתה, יגרמו לפגיעה במטופלים זאת בניגוד לשבועת הרופא".

"עצוב לראות רופאים מכניסים סמלי מחאה למרחב הטיפולי ופוגעים באמון המטופל"

"אנו, מאות רופאים, רובנו חברים בהסתדרות הרפואית בישראל", פתחו הרופאים את מכתבם, "ומקצתנו עזבנו אותה כשהתחילה לנקוט דעה פוליטית), רואים בצער וזעזוע את איומי הנהגת ההסתדרות הרפואית להשבית את מערכת הבריאות. אנו מתנצלים בפני הציבור הישראלי על התנהגותם חסרת האחריות של חלק קטן וקולני מעמיתינו למקצוע, המתנהל באופן שערורייתי, מאיים ודוחף להשבתה, וזאת בהסתמך על זריעת דיסאינפורמציה, אמירות חסרות בסיס ופרשנויות מעוותות. הם מדמיינים שחיקה במאפייני הדמוקרטיה בישראל, ובעקבותיה פגיעה דמיונית ברפואה רק כי לשלטון המדינה נבחרו אנשים בעלי דעות שונות משלהם". 

המכתב של הרופאים

המכתב של הרופאים צילום: חופשי

"אל תגרום לפגיעה במטופלים בניגוד לשבועת הרופא"

הרופאים מחו בתוקף ניסיונות ההפחדה שחלק מהרופאים נוקטים בהם על מנת להשליט את דעתם הפוליטית על סדר היום בחברה הישראלית תוך פגיעה במטופלים. "מדהים לראות רופאים הנוטשים את עבודתם הרפואית בזמן הפגנות ואסופות מחאה, תוך פגיעה ישירה במטופלים שלהם. עצוב לראות רופאים מכניסים סמלי מחאה למרחב הטיפולי ופוגעים באמון המטופל. אותם רופאים גם יוצרים מצג שווא, כאילו כל הרופאים במדינת ישראל בעלי דעה פוליטית אחת, ומשחירים בעזות מצח את פני הרפואה הציבורית הטובה והישרה הקיימת בישראל.

רופאים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית

רופאים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית צילום: Gili Yaari /Flash90

הרופאים הוסיפו וכתבו כי "אנו קוראים להפרדה מוחלטת של כל עמדה פוליטית מהתנהלות מקצועית ורפואית ומוחים בתוקף על כל דמיונות השווא וניסיונות ההפחדה שחברינו למקצוע נוקטים בהם על מנת להשליט את דעתם הפוליטית על סדר היום בחברה הישראלית".

בסיום המכתב, פונים מאות הרופאים ליו"ר ההסתדרות הרפואית וקורעם לו להתעסק בנושאי רפואה בלבד. לדבריהם, "פרופ׳ ציון חגי - ההסתדרות הרפואית, מהיותה ארגון עובדים, אמורה לייצג אותנו ככזו. בסוגיות פוליטיות אנחנו בוחרים את נציגינו בכנסת. אנו קוראים לך להתעשת. עצור את הטירוף הזה. אל תאיים על אזרחי ישראל בשביתה, אל תגרום לפגיעה במטופלים בניגוד לשבועת הרופא. עסוק ברפואה ובקידומה - זה המנדט היחיד שקיבלת מאיתנו"