בהרב מיארה: "סבירות היא חובה בסיסית של השלטון"

היועמ"שית נאמה בכנס של הפרקליטות והעבירה מסר לממשלה: " גם בייעוץ המשפטי מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול דעתנו המקצועי". על עילת הסבירות: "חובתו של השלטון לפעול בסבירות היא ערובה מרכזית לשמירה על שלטון החוק"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/07/23 12:40 כט בתמוז התשפג

בהרב מיארה: "סבירות היא חובה בסיסית של השלטון"
היועמ"שית, "לא נירתע", צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

היועמ"שית בהרב מיארה ניצלה הבוקר (ג') את נאומה בכנס של הפרקליטות על מנת להעביר מסר לממשלה. מיארה התייחסה לרפורמה המשפטית כולה וגם לעילת הסבירות וטענה כי "בהרב מיארה: "חובתו של השלטון לפעול בסבירות היא ערובה מרכזית לשמירה על שלטון החוק וההגינות השלטונית".

בהרב מיארה התייחסה לטיב יחסיה עם הממשלה ואמרה: "מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים שאתם מנהלים או בתיקי חקירה שאתם בוחנים. גם בייעוץ המשפטי מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול דעתנו המקצועי ולהפר את חובתנו כשומרי סף. היא הדגישה כי "אני לא אירתע. אני יודעת שפרקליט המדינה אינו נרתע גם הוא וכך גם אתם כולכם" אמרה.

פרקליט המדינה עמית איסמן, מפקד הכלא יועמד לדין

פרקליט המדינה עמית איסמן, "לא חושש" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עילת הסבירות? "ערובה מרכזית לשמירה על שלטון החוק"

בנוגע לעילת הסבירות הנדונה בימים אלה לקראת שינויה בחוק אמרה: "זוהי התפיסה שהצגנו בכנסת ביחס לביטול עילת העדר הסבירות. פעולה בסבירות היא חובה בסיסית של השלטון במערכת יחסיו עם הפרט. חובתו של השלטון לפעול בסבירות היא ערובה מרכזית לשמירה על שלטון החוק וההגינות השלטונית". בהרב מיארה הביאה כדוגמא התנהלות מפלה או בלתי אחראית של הממשלה בתקופת בחירות או מינויים ופיטורים של שומרי סף וראשי מערכות.

על הרפורמה המשפטית שמקדמת הקואליציה אמרה: "בחודשים האחרונים הונחו הצעות חוק שמטרתן שינוי עמוק במבנה המשטרי של מדינת ישראל. כוח שלטוני בלתי מבוקר מאפשר פגיעה בזכויות הפרט והתעלמות משלטון החוק, הוא סולל את הדרך להשחתת מידות השירות הציבורי.