המהלך של יריב לוין ואסתר חיות - בלי ועדה לבחירת שופטים

לאור הדחייה הבלתי נגמרת בכינוס הוועדה לכינוס שופטים, החליטו שר המשפטים יריב לוין ונשיאת העליון אסתר חיות לקדם הצעת חוק שתסדיר את כהונת נציב תלונות הציבור על השופטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 11:34 כח בתמוז התשפג

המהלך של יריב לוין ואסתר חיות - בלי ועדה לבחירת שופטים
לוין וחיות , צילום: Michael Giladi/Flash90

שר המשפטים יריב לוין לא מתכוון לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. למרבה ההפתעה נראה שנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות השלימה עם ההחלטה של השר וכדי לאפשר את הארכת כהונת נציב תלונות הציבור על השופטים מבלי לכנס את הוועדה, הסכימה חיות לתמוך בחוק מיוחד של יריב לוין. 

החוק של לוין וחיות

על פי פרסום של העיתונאי אבישי גרינצייג בכאן 11, חיות ולוין סיכמו כי יחוקקו במהרה חוק שייתן לשניים סמכות להאריך את כהונת הנציב המכהן בשלוש שנים נוספות ללא צורך בוועדה לבחירת שופטים, על פי הדיווח של גרינצייג ללא החוק הנציב הנוכחי, אורי שהם, יסיים את כהונתו בנובמבר השנה.

לוין, תוקף את פסיקת בג"ץ

לוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנשיאה אסתר חיות מסרה בתגובה לפרסום: "הנציב הנוכחי מסיים את כהונתו בנובמבר השנה, וככל שלא תוקם ותתכנס לקראת מועד זה הועדה לבחירת שופטים אכן יהיה צורך בתיקון חקיקה שיאפשר את הארכת כהונתו של הנציב הנוכחי לפרק זמן מסוים עד הקמת הוועדה".

האיום של לפיד

נזכיר כי לוין כרגע נמנע מלכנס את הוועדה לבחירת שופטים מכיוון שהוא רוצה לחוקק מחדש את החוק שישנה את הרכב הוועדה, בתגובה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד מאיים לעתור לבג"ץ אם הוועדה לא תכונס בתוך שבוע וחצי.