עם תמיכה מהאופוזיציה: ח"כ יצחק קרויזר נבחר לחבר בוועדה למינוי שופטים

ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית נבחר ברוב של 86 חברי כנסת לוועדה לבחירת שופטים ויכהן כנציג הקואליציה לצד חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד שנבחרה לפני כחודש לוועדה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 12/07/23 15:18 כג בתמוז התשפג

עם תמיכה מהאופוזיציה: ח"כ יצחק קרויזר נבחר לחבר בוועדה למינוי שופטים
מליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הבחירות לוועדה למינוי שופטים: חבר הכנסת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית נבחר היום (ד') ברוב של 86 חברי כנסת לוועדה לבחירת שופטים - ויכהן כנציג הקואליציה לצד חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד שנבחרה לפני כחודש לוועדה. בנוסף, חבר הכנסת אליהו ברוכי מיהדות התורה נבחר לוועדה למינוי דיינים.

יצחק קרויזר

יצחק קרויזר צילום: באדיבות המצולם

יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ברך על בחירתו של קרויזר. "מברך את חברי יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' ח"כ יצחק קרויזר על בחירתו לחבר בוועדה למינוי שופטים, כנציג הקואליציה. אני מקווה שהוועדה בהרכבה הנוכחי לא תכונס, ושחבריי בליכוד ובציונות הדתית יעמדו על הדרישה לשנות את הרכב הועדה למינוי שופטים. בכל מקרה אין לי כל ספק שח"כ קרויזר יפעל בוועדה, לבחירת שופטים עם אג'נדה ציונית, יהודית, ערכית ואוהבי עם ישראל ומאחל לו הרבה הצלחה".

מינוי אדם בעל השקפה כהניסטית לועדה למינוי שופטים זה הכנסת צלם להיכל"

מי שהגישו את מועמדותם לוועדה לבחירת שופטים בנוסף לקרוייזר מעוצמה יהודית, הם חברי הכנסת עידן רול ורון כץ מיש עתיד. הסיבה שחברי יש עתיד הגישו מועמדות היא רק כדי למנוע מהקואליציה לדחות שוב את הבחירות. חבר הכנסת גלעד קריב הודיע כי יחרים את ההצבעה לועדה לבחירת שופטים בגלל קרויזר: "מינוי אדם בעל השקפה כהניסטית לועדה למינוי שופטים זה הכנסת צלם להיכל".

קארין אלהרר, מועמדת יש עתיד

קארין אלהרר, מועמדת יש עתיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאמור, בבחירות הקודמות נבחרה חברת הכנסת קארין אלהרר כנציגת האופוזיציה, למרות התנגדות הקואליציה. עם זאת, למרות שנבחר נציג קואליציה ההערכות הן כי יריב לוין לא מתכוון לכנס את הוועדה בתקופה הקרובה. 

רגע לפני הבחירות - ההחלטה של מפלגת המחנה הממלכתי

בתוך כך, סיעת המחנה הממלכתי הודיעה הבוקר כי חברי הסיעה לא יפעלו נגד בחירת נציג הקואליציה וזאת על מנת לאפשר לו להיבחר. בתוך כך במחנה הממלכתי קוראים לממשלה, לכנס את הוועדה בהקדם, ולמלא את הפער של קרוב ל-100 שופטים שחסרים במערכת, שפוגע קשות בשירות המשפטי שמקבלים עשרות אלפי ישראלים בבתי המשפט.