בלי ריכוך: חוק צמצום עילת הסבירות דוהר קדימה

מבלי לרכך את נוסח החוק - הדיונים על חוק ביטול עילת הסבירות הסתיימו וכעת יעברו בוועדה לדון ולהצביע על ההסתייגויות שיגישו חברי האופוזיציה | רוטמן: "תיקון עוול של שנים רבות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/07/23 15:34 כז בתמוז התשפג

בלי ריכוך: חוק צמצום עילת הסבירות דוהר קדימה
שמחה רוטמן, נגד תמיכה באלהרר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

אחרי עוד בוקר של דיון סוער, חוק צמצום עילת הסבירות עשה היום (א') צעד משמעותי קדימה. יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן סיים את הדיונים להכנת החוק ומחר בבוקר יתחילו ההצבעות על ההסתייגויות, שאולי דרכם ירוכך החוק.

רוטמן בדיון הסוער צילום: ערוץ כנסת

מרתון אחרון: זה הלו"ז לחקיקת עילת הסבירות

הגשת ההסתייגויות תתאפשר לחברי האופוזיציה עד מחר ב-7:00, הדיון להנמקת הסתייגויות והצבעות יתחיל ב-11:00 ועד סוף השבוע מתכוון רוטמן לדון ולהצביע על כל ההסתייגויות, לקראת הבאתו להצבעה במליאה בתחילת השבוע הבא. 

רוטמן אמר בדיון: "אנחנו מחוקקים מה שבעיניי הוא תיקון עוול של שנים רבות. כשם שאמר פרופ' אלבשן, במסגרת הסכמה כוללת וההידברות ניתן לייצר איזונים שונים, אך כשלא מצליחים להגיע להסכמה כוללת והידברות אנחנו לא יכולים לשחק סטנגה עם עצמנו ולהציע הצעות שלא משקפות את השקפת עולמנו אם חברי האקדמיה או האופוזיציה אולי רוצים אותן".


 
"אני מציע שתקדישו את הזמן כחברי אופוזיציה להגיש הסתייגויות שיהיו בהן הצעות ולא רק לצורך הפיליבסטר. אני מקווה שתנהגו בתום לב דיוני ותציעו הצעות שאתם מאמינים להן ועומדים מאחוריהן כדי שהדיונים להסתייגויות גם מחר יהיו פרודוקטיביים וענייניים במקום לשכפל את הצעקות חסרות הבסיס שצעקתם בימים האחרונים".

קריב: נצטרך אולי לעשות את הדברים באמצעות בג"ץ

גלעד קריב

גלעד קריב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ גלעד קריב תקף את החוק ואמר: "כל חברי האופוזיציה טוענים שהדיון רחוק ממיצוי. דרשנו הגעת הפצ"ר ויועמ"שים נוספים. הציבור צריך לזכור שהועלו הערות כבדות משקל לגבי ההשפעה על מינויים ובעיקרי על פיטורי בכירים, מה השפעת החקיקה על הדינים של ממשלות מעבר.  הדיון הזה הוא אחיזת עיניים. יש כאן ניצול מחפיר של סעיף 80 של תקנות הכנסת ולצערי הייעוץ המשפטי של הכנסת, אולי בגלל מה שקורה כאן לא נתן סימנים ברורים ולצערי נצטרך אולי לעשות את הדברים באמצעות בג"ץ".