בלעדי מסר ליועמ"שית? הבקשה של הח"כ הסרוג מרוטמן בשיחות סגורות

ברקע התקדמות החוק לצמצום עילת הסבירות והזעם בקואליציה על היועמ"שית, חבר הכנסת עמית הלוי פנה ליו"ר ועדת חוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן וביקש לוודא כי בג"ץ לא יוכל לפסול החלטות שרים על הפסקת כהונה של עובדי מדינה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/07/23 14:59 כד בתמוז התשפג

מסר ליועמ"שית? הבקשה של הח"כ הסרוג מרוטמן בשיחות סגורות
עמית הלוי, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

אחרי שחוק ביטול עילת הסבירות עבר בכנסת בקריאה ראשונה, נוסח החוק עודכן לקראת הדיון בוועדת החוקה. על פי הנוסח המעודכן, נקבע כי ביטול עילת הסבירות יחול רק על החלטות של שרים ושל הממשלה, כולל החלטות על מינויים. בנוסח המעודכן נמחקו המילים "כל נבחר ציבור אחר כפי שיקבע בחוק", מה שאומר שראשי רשויות לא נכללים בחוק. 

בשיחות סגורות: הח"כ מבקש לבטל את הסבירות גם בהחלטות הנוגעות לפיטורין

בתוך כך, בהודעות פרטיות של חברי ועדת החוקה, כתב יו"ר הוועדה רוטמן על התוספות והשינויים בנוסח הצעת החוק, ובין השאר ציין את התוספת שהציע חבר הכנסת עמית הלוי, לפיה עילת הסבירות לא תחול גם על מינויי עובדי מדינה על ידי הממשלה. ח"כ הלוי הגיב לדבריו, והדגיש כי לא התייחס למינויים בלבד, אלא גם להפסקת כהונה - כלומר, פיטורין: "התייחסתי בשאלתי גם לכהונה, כלומר לא רק מינוי אלא גם המשך או הפסקת כהונה", הסביר חבר הכנסת הסרוג.

נזכיר כי בתחילת השבוע התקיימה ישיבת ממשלה סוערת, במהלכה עימתו השרים את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, עם שאלות קשות הנוגעות למחאה ולרפורמה המשפטית, וחלקם אף קראו לפיטוריה. בין השאר השרה מירי רגב אמרה כי: "אם היועמ"שית מחליטה הכול אבל לא מסוגלת לעזור לממשלה לתפקד, אז אולי צריך לפטר אותה".