מכה ליאיר לפיד: זה מה שמסתתר בהחלטה של רוטמן ולוין

חוק צמצום עילת הסבירות עבר שינוי הלילה וייראה אחרת, בהחלטה של לוין ורוטמן לשנות את החוק מסתתר משפט שימנע מראש האופוזיציה יאיר לפיד את התוכנית שלו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/07/23 09:53 כד בתמוז התשפג

מכה ליאיר לפיד: זה מה שמסתתר בהחלטה של רוטמן ולוין
רוטמן עם לוין, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

החוק לצמצום עילת הסבירות ממשיך להתקדם: לפני דיון נוסף בוועדת חוקה, הפיץ יו"ר הוועדה חבר הכנסת שמחה רוטמן נוסח חדש של החוק, עליו החליטו בקואליציה, עם הקשחה קלה של הנוסח הקיים והבהרה אחת שראש האופוזיציה יאיר לפיד היה מעדיף שלא לראות. 

מכה לעתירה של לפיד נגד לוין 

בנוסח החדש צויין כי בג"ץ לא יוכל לטעון שהחלטה של שר להימנע משימוש בסמכות היא לא סבירה. לדוגמא, ההחלטה של יריב לוין לא להשתמש בסמכותו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. החלטה שקיבל שר המשפטים יריב לוין. 

לפיד.

לפיד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חידוד נוסח החוק הגיע שעות ספורות אחרי הודעת ראש האופוזיציה יאיר לפיד כי אם לוין לא יכנס את הוועדה בתוך 14 יום הוא יעתור לבג"ץ במטרה להכריח את לוין לכנס את הוועדה. החוק צפוי לעבור בעוד שבוע וחצי, מה שייתכן וימנע מבג"ץ לפסוק לטובתו של ראש האופוזיציה. 

"ככה נראית הדרך לדיקטטורה"

ראש האופוזיציה לפיד הגיב לשינוי החוק וכתב בטוויטר: "ככה נראית הדרך לדיקטטורה. בכל פעם שהחוק לא נוח לשרים, משנים את החוק. בכל פעם שהדמוקרטיה מפריעה לשרים, הם דורסים אותה. לא ניתן לזה לקרות. ממשלת הקיצונים לא תנצח את מדינת ישראל".