בקואליציה החליטו לשנות את חוק ביטול עילת הסבירות - כך הוא ייראה

לקראת הדיון בוועדת החוקה, חברי הוועדה קיבלו נוסח חדש עם שינויים להצעת החוק לביטול עילת הסבירות | בין השינויים: בג"ץ לא יוכל לטעון שהחלטה של שר להימנע משימוש בסמכותו היא לא סבירה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 12/07/23 23:09 כג בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 13/07/23 07:57

בקואליציה החליטו לשנות את חוק ביטול עילת הסבירות - כך הוא ייראה
רוטמן ולוין | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה ביום שני האחרון בקריאה ראשונה את הצעת החוק לביטול עילת הסבירות, מה שהוביל לגל מחאות ברחבי הארץ למחרת. בתוך כך, לקראת הדיון שיתקיים היום (ה') בוועדת החוקה, חברי הוועדה קיבלו נוסח חדש עם שינויים להצעת החוק לביטול עילת הסבירות.

על פי הנוסח המעודכן, נקבע כי ביטול עילת הסבירות יחול רק על החלטות של שרים ושל הממשלה, כולל המינויים. בנוסח המעודכן נמחקו המילים "כל נבחר ציבור אחר כפי שיקבע בחוק", מה שאומר שראשי רשויות לא נכללים בחוק.  בנוסף, ‏בג"ץ לא יוכל לטעון שהחלטה של שר להימנע משימוש בסמכות היא לא סבירה. לדוגמא: ההחלטה של לוין לא להשתמש בסמכותו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים.

לוין ונתניהו

לוין ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי המחאות: ועדת חוקה תתכנס - רוטמן לא מתכוון "לרכך" את החוק

לאחר לילה של מחאות, וועדת החוקה של הכנסת התכנסה אתמול בבוקר. בפתח הדיון, הבהיר יו"ר הוועדה שמחה רוטמן כי הוא ממשיך בחקיקה כרגיל למרות השמועות על "ריכוך" הצעת החוק. "אנחנו מנהלים דיונים בוועדה, והיום כמו בכל יום היו כמה הצעות לדיון, כמו בקשות להבהיר נוסח או לחדד. אבל מהותו של החוק, שעליו הצביעו אתמול 64 חברי כנסת פה אחד, אומר דבר מאוד פשוט", אמר רוטמן.

ועדת חוקה התכנסה

ועדת חוקה התכנסה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנגד כמה מחברי הכנסת בליכוד אמרו כי החוק שיעבור בקריאות הבאות לא יהיה דומה כלל לחוק שעבר בקריאה ראשונה. בתוך כך, בקואליציה מתקיימות שיחות סביב ריכוך מסוים של נוסח ההצעה כדי להביאה לאישור סופי עד סוף חודש יולי, עם סיום כנס הקיץ של הכנסת.