אחרי המחאות: ועדת חוקה תתכנס - רוטמן לא מתכוון "לרכך" את החוק

יום לאחר יום השיבוש של מתנגדי הרפורמה תתכנס ועדת חוקה בכנסת על מנת לדון בהמשך החקיקה, רוטמן לא מתכוון "לרכך" את ביטול עילת הסבירות | מעל מאה עצורים במחאות, שבתאי: "הצלחנו לשמור היום על האיזון בין חופש המחאה לחופש התנועה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/07/23 07:23 כג בתמוז התשפג

אחרי המחאות: ועדת חוקה תתכנס - רוטמן לא מתכוון "לרכך" את החוק
רוטמן, לא מתכוון לרכך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רק בשעה 00:30 בלילה הודיעה המשטרה על פתיחת הצירים בתל אביב, זאת לאחר יום שלם של הפגנות מתנגדי הרפורמה המשפטית במה שכינו "יום השיבוש". במהלך היום נעצרו מעל 120 מפגינים ובינהם הזמר אביב גפן שבהמשך שוחרר. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי יכם את היום ואמר: "לשמחתי הצלחנו לשמור היום על האיזון בין חופש המחאה לחופש התנועה".


 

"בנתב"ג היה אירוע גדול ומורכב, גם שם הטיסות יצאו בזמן ונוסעים לא התעכבו לטיסה" אמר שבתאי, "אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, אני מודה לאלפי השוטרים שפועלים מתוך מטרה לשמור על הדמוקרטיה במדינת ישראל, לשמר את חופש המחאה באשר היא ולאפשר את חופש התנועה במקביל".

מפגינה נגד הרפורמה, אתמול

מפגינה נגד הרפורמה, אתמול צילום: Shir Torem/Flash90

רוטמן לא נסוג: "חוק במצבו הנוכחי כבר מרוכך"

ביום שאחרי המחאות, תתכנס הבוקר (ד') ועדת החוקה של הכנסת כאשר למרות האפשרות של "ריכוך" החוק, יו"ר הוועדה שמחה רוטמן מתכוון להמשיך בחקיקה כרגיל. "ה'ריכוך' שעליו אנחנו מדברים זה שלא מבטלים את עילת הסבירות כפי שהוצג בהתחלה" אמר אתמול רוטמן ל"חדשות 12" והוסיף כי החוק במצבו הנוכחי כבר מרוכך.

ועדת חוקה, דיון סוער

ועדת חוקה, דיון סוער צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אנחנו מנהלים דיונים בוועדה, והיום כמו בכל יום היו כמה הצעות לדיון, כמו בקשות להבהיר נוסח או לחדד. אבל מהותו של החוק, שעליו הצביעו אתמול 64 חברי כנסת פה אחד, אומר דבר מאוד פשוט" הויף רוטמן, אך מנגד בליכוד נשמעו קולות אחרים שאמרו כי החוק שיעבור בקריאות הבאות לא יהיה דומה כללל לחוק שעבר בקריאה ראשונה.