עשרות עצורים: התפרעויות, חסימות כבישים והפרות סדר בהפגנות מתנגדי הרפורמה

אחרי שביטול חוק הסבירות אושר לקריאה ראשונה במליאה ברוב של 64 קולות, מתנגדי הרפורמה יצאו למחות, בין השאר תוך חסימת כבישים וצירים | כבישים בכל רחבי הארץ נחסמים לסירוגין | במד"א מפצירים - אפשרו תנועה חופשית לאמבולנסים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 11:27 כב בתמוז התשפג

עשרות עצורים: התפרעויות, חסימות כבישים והפרות סדר בהפגנות מתנגדי הרפורמה
הפגנות נגד הרפורמה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי לילה סוער במליאת הכנסת, שבסופו אושר לקריאה ראשונה החוק לביטול עילת הסבירות, הבוקר (ג') נפתח תחת איום של מתנגדי הרפורמה ב- "יום שיבוש לאומי", הכולל מחאות של מתנגדי רפורמה בכל רחבי הארץ, במהלכן פורעים חסמו כבישים ונעצרו עשרות בני אדם על ידי המשטרה.

כאמור, עד עתה נעצרו 42 חשודים שהשתתפו במחאות והפרו את הסדר הציבורי. שוטרי משטרת ישראל פועלים מאז שעות הבוקר המוקדמות במספר רב של מוקדים בהם מתרחשות הפרות 
16 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ת"א, 15 חשודים נעצרו במהלך הפרות סדר המתקיימות במחוז מרכז, 8 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ירושלים, 3 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז חוף. 

במד"א פונים לציבור לאפשר ככל הניתן  תנועה חופשית לאמבולנסים 

החל משעות הבוקר המוקדמות פועלים במגן דוד אדום בהערכות מיוחדת וכוחות מד"א תוגברו באמבולנסים ניידות טיפול נמרץ ובאופנועי ורכבי חרום של מד"א, על אף זאת נרשמים עיכובים משמעותיים בתנועת האמבולנסים שבדרכם למקרי חרום ובצירים המובילים לבתי החולים. במגן דוד אדום מבקשים לאפשר תנועה חופשית לאמבולנסים שנוסעים בנסיעת חרום.

מחאה

מחאה צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

עדכוני חסימות הכבישים: 

  • כביש 2 מחלף ינאי בשני הכיוונים.
  • כביש 531 מחלף סוקולוב בשני הכיוונים.
  • כביש 4 צומת רעננה מרכב בשני הכיוונים.
  • ⁩רחוב קפלן מרחוב לאונרדו דה וינצ'י עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
  • ⁩צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום
  • כביש 20 מחלף רוקח למחלף לה גווארדיה בשני הכיוונים.
  • כביש 20 מחלף ההלכה לדרום.
  • כביש 20 מחלף לה גווארדיה לצפון.
     

המשטרה חשפה לפני זמן סמוך לצומת אל על, ליד פסי הרכבת, מערום צמיגים והם נאספו ונלקחו מהמקום. 

חיפה

כביש 2 נחסם מוקדם יותר לתנועת כלי רכב בכניסה לחיפה סמוך לחוף הסטודנטים בשל מפגינים ספורים שהניחו משטחי עץ על הכביש. כוח משטרה פינה את התנועה לצירים חלופיים ופיזר את המוחים.

התפרעויות בכביש 443

התפרעויות בכביש 443 צילום: Chaim Goldberg/Flash90

במקביל, בשעה אחרונה מתקיימת בקרית הממשלה בחיפה מחאה בהשתתפות מאות מפגינים אשר חוסמים את הכביש. אחד המפגינים נעמד עם רכבו בלב המחאה ועל אף בקשות השוטרים להזיז את הרכב הוא סירב. שוטרים עצרו את המפגין בחשד להפרת הסדר והזיזו את הרכב מהמקום. 

ירושלים

משתתפי המחאה חסמו את דרך רבין בירושלים תוך הפרת סדר. כוחות משטרה במקום פעלו במהירות להדיפתם חזרה לרחוב זוסמן וכעת כביש רבין פתוח לתנועה. במהלך חסימה זאת, פגע אחד המפגינים באמצעות מוט עץ בסוס משטרה תוך ניסיונות לחבל ברגליו האחוריות. בעקבות מעשיו, החשוד נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה. 

כמו כן, תצפיתני מרכז השליטה של מחוז ירושלים הבחינו בחשוד שהחל מרסס באמצעות תרסיס צבע באזור המחאה. כוח משטרה הוכוון לעברו והוא נתפס כשברשותו 2 מיכלי צבע. הוא נעצר והועבר אף הוא לחקירה. 

נתב"ג

בהמשך לאיומים על חסימות בנתב"ג, שוטרי מרחב נתב"ג פיזרו הבוקר התקהלות לא חוקית בתוך טרמינל 3, בהתאם להיערכות המבצעית שהנחה מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון, לשם שמירה על הסדר הציבורי. בתוך כך, המשטרה הוציאה עשרות מוחים מתוך אולם מקבלי הפנים בנתב"ג אל מחוץ למתחם הטרמינל.

מודיעין - 443

כביש 443 לכיוון ירושלים נחסם גם הוא לתנועה, המשטרה עצרה כעת 5 מתפרעים שחשודים בהפרת הסדר הציבורי. מפגינים נחשפו ביער הסמוך למכבים שעל יד מודיעין, כשברשותם למעלה מעשרה צמיגים. 

התפרעויות בכביש 443

התפרעויות בכביש 443 צילום: Chaim Goldberg/Flash90

תל אביב והסביבה

עשרות מוחים ירדו אל איילון דרום במחלף קק"ל וחסמו את הכביש מצפון לדרום כשבידיהם אבוקות, המוחים פונו על ידי שוטרים וכביש איילון נפתח לתנועה. המשטרה עצרה 4 חשודים בהפרת הסדר הציבורי בצומת ראשונים בראשל"צ ועורכת שינויים בהסדרי התנועה. מוחה ואדם נוסף שהתעמת עם המוחים נעצרו בצומת הכפר הירוק  בחשד להפרת הסדר. היה נסיון לחסום את כביש 20 במחלף לה גווארדיה,  כוחות המשטרה פינו את המפגינים. 3 מפגינים נעצרו על הפרת הסדר. מוחה הצית אבוקה מתחת לניידת משטרה בצומת קפלן ונעצר בגין בחשד להפרת הסדר.

צמיגים ליד מודיעין

צמיגים ליד מודיעין צילום: דוברות משטרה