ח"כ מהאופוזיציה נגד עמי אשד: "חש לא מאוד בנוח"

חבר הכנסת איזנקוט התבטא בריאיון נגד הצהרתו של עמי אשד כשהודיע על עזיבת התפקיד: "חש לא מאוד בנוח שלובש מדים נושא נאום כזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/23 12:02 יז בתמוז התשפג

ח"כ מהאופוזיציה נגד עמי אשד: "חש לא מאוד בנוח"
איזנקוט אשד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90' Avshalom Sassoni/Flash90

ח"כ גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי, יצא הבוקר (ה') בביקורת נגד הצהרתו של מפקד מחוז תל אביב עמי אשד. איזנקוט אמנם הביע את התנגדותו הנחרצת לשר לביטחון לאומי בן גביר, אולם בניגוד לחבריו לאופוזיציה שיצאו בהודעות תמיכה לניצב אשד, אמר בריאיון ל-ynet Live כי הוא: "חש לא מאוד בנוח שלובש מדים נושא נאום כזה". 

נזכיר כי בהצהרתו לתקשורת, שהציתה מחאה סוערת, אמר אשד: "ב-9 למרץ השנה, בשעה שמחוז תל אביב התמודד עם הפגנת אלפים ברחבי העיר, הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי בשיחת טלפון", הודיע לציבור. "בימים האחרונים, קיבלה ההדחה הפוליטית שלי תוקף פרוצדורלי במסווה של סבב מינויים מיותר. שלושים ושלוש שנות שירות במדים, בתובעניים שבתפקידים הקיימים במשטרת ישראל, כשאני על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל, ירדו לטמיון באחת. וכל זאת, בשל הסיבה הפשוטה: שעמדתי על כך שהשוטרים שלי יפעלו כחוק".

יו"ר האופוזיציה לפיד|

יו"ר האופוזיציה לפיד| צילום: Miriam Alster/Flash90

לפיד: "אני מצדיע לניצב אשד ומודה לו בשם עם ישראל"

כאמור, רבים באופוזיציה הביעו את תמיכתם באשד, ביניהם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "ניצב עמי אשד, בן לניצולי שואה, לוחם צה"ל ומשרת במשטרת ישראל 33 שנה. שלושה עשורים הוא שרת, תחת ראשי ממשלות, שרים ומפכ"לים מעולם לא קראו לו פוליטי, מעולם לא זלזלו במקצועיות ובמסירות שלו", לדברי לפיד: "אני מצדיע לניצב אשד ומודה לו בשם עם ישראל על לילות ארוכים שהוא נשאר ער כדי שהאזרחים ישנו בשקט. תגובתו של בן גביר מבהירה שזו רק ההתחלה, ככה נראית תחילתה של דיקטטורה. ככה נראה אובדן דרך. חרפה לאומית".

בניגוד אליו, בקואליציה דווקא גינו את ההצהרה, השר לביטחון לאומי הגיב: "הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל".