השר תקף את הניצב: "צריכים להוציא את המוגלה"

הרב עמיחי אליהו התבטא בחריפות במהלך ריאיון נגד ניצב עמי אשד שהודיע על עזיבתו את התפקיד והצית מחאות, והודיע כי הוא שמח על כך שעזב את המשטרה: "אנחנו צריכים להוציא את המוגלה הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/23 09:16 יז בתמוז התשפג

השר תקף את הניצב: "צריכים להוציא את המוגלה"
עמי אשד, הרב עמיחי אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     ' Avshalom Sassoni/Flash90

ניצב עמי אשד יצא אתמול בהצהרה לתקשורת בה הודיע על הדחתו מתפקידו, לטענתו ממניעים פוליטיים. דבריו עוררו סערה הן בזירה הציבורית - כאשר אלפי בני אדם יצאו להפגין ברחובות, והן בזירה הפוליטית, כשהקואליציה יצאה נגד התנהלותו ודבריו.

"אני שמח מאוד שעמי אשד עוזב את המשטרה"

בתוך כך, הבוקר (ה') שר המורשת הרב עמיחי אליהו הגיב בחריפות לדברים. "ציפו ממנו לקיים פקודות כמו שקורה בכל משטר דמוקרטי", תקף השר אליהו במהלך ריאיון לרדיו 103fm, והוסיף: "אני שמח מאוד שעמי אשד עוזב את המשטרה. אנחנו צריכים להוציא את המוגלה הזה".

מחאות

המחאות שהציתו דבריו של אשד. צילום: Yossi Aloni/Flash90

"הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי"

נזכיר כי אתמול ניצב עמי אשד הודיע כי הוא עוזב את המשטרה ותקף את ההחלטה להעבירו מתפקידו תוך שהוא מאשים: "הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי". במסיבת עיתונאים שכינס אמר אשד כי"בימים האחרונים, קיבלה ההדחה הפוליטית שלי תוקף פרוצדורלי במסווה של סבב מינויים מיותר. 33 שנות שירות במדים, בתובעניים שבתפקידים הקיימים במשטרת ישראל, כשאני על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל, ירדו לטמיון באחת. וכל זאת, בשל הסיבה הפשוטה: שעמדתי על כך שהשוטרים שלי יפעלו כחוק" אמר.

בעקבות דבריו, גם  השר לביטחון לאומי תקף אמש: "הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל".