בני גנץ לא מתייאש מבית הנשיא, הליכוד תקף: "איבדנו בהם כל אמון"

אחרי בחירת קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים, יושב ראש "המחנה הממלכתי" מעוניין לשוב לשיחות בבית הנשיא: "זה האפיק שדרכו אמורים לפתור את העניין" | בליכוד הגיבו: "שלאורך כל שלושת החודשים האחרונים המשא ומתן מבחינתם היה מסך עשן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/23 22:15 כח בסיון התשפג

בני גנץ לא מתייאש מבית הנשיא, הליכוד תקף: "איבדנו בהם כל אמון"
גנץ ונתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

ההקפאה בשיחות בבית הנשיא עדיין בתוקף, אך יושב ראש מפלגת "המחנה הממלכתי" ושר הביטחון לשעבר, בני גנץ, קורא לשוב אליהן. "אין רוב בעם ובכנסת להפיכה המשטרית, חשוב לחזור לשיחות", אמר גנץ בראיון בערוץ 13.

"רוצים להבטיח שהתנאים לקיום השיחות יתקיימו"

לדברי גנץ, "מה שבסופו של דבר הוביל להקפאת השיחות הייתה הפרת ההסכם מצד נתניהו. במקום להקים את הוועדה עם נציג אופוזיציה ונציג קואליציה – נכנסנו לתרגיל. אני חושב שראוי שהשיחות יימשכו. אנחנו רוצים להבטיח שהתנאים לקיום השיחות יתקיימו, שהוועדה תוקם כפי שסוכם, שאין איומים חוזרים בחקיקות חד-צדדיות. בסוף השיחות בבית הנשיא זה האפיק שדרכו אמורים לפתור את העניין. לכן קראתי להידברות ורציתי שהיא תתקיים".

נתניהו, החלו דיוני התקציב

נתניהו ולוין. יחזרו לבית הנשיא? | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

על האפשרות של חקיקה חד-צדדית אמר יו"ר המחנה הממלכתי: "זו תהיה פגיעה חמורה במדינת ישראל, בכלכלה, ותיתכן חלילה גם פגיעה בביטחון. אני מקווה שנתניהו ינהג באחריות ולא ילך למהלך הזה או יתכופף בפני לחצים פוליטיים קיצוניים שלא קוראים את המפה מסביב. אני לא מתכוון לפוצץ את השיחות, אני קראתי להן.

הליכוד: "איבדנו בהם כל אמון, נשקול את צעדינו יחד עם ראשי הקואליציה בהתאם"

זמן קצר לאחר מכן תקפו בליכוד: "גנץ הוכיח שוב, שלאורך כל שלושת החודשים האחרונים המשא ומתן מבחינתם היה מסך עשן. כל כוונתו היתה למשוך זמן ולמסמס כל סיכוי לפשרות והבנות. איבדנו בהם כל אמון. נשקול את צעדינו יחד עם ראשי הקואליציה בהתאם". נזכיר כי ביום שישי כתב שר המשפטים לוין כי הוא נחוש להעביר את הרפורמה.