שעות בודדות לאחר שאושר: הוגשה עתירה לבג"ץ נגד "חוק טבריה"

שעות בודדות לאחר שאושר "חוק טבריה", שיאפשר לבועז יוסף, ראש הועדה הקרואה בטבריה ומקורבו של אריה דרעי, להתמודד לראשות העיר, התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגדו: "צחנה כבדה של שחיתות ציבורית והפרת כל נורמה ציבורית מרחפות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/23 09:30 טז בתמוז התשפג

שעות בודדות לאחר שאושר: הוגשה עתירה לבג"ץ נגד "חוק טבריה"
צילום: Michael Giladi/Flash90' Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (ד') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הרשויות המקומיות של חבר הכנסת עמית הלוי. החוק מכונה גם "חוק טבריה", מאחר שבועז יוסף, ראש הועדה הקרואה בטבריה ומקורבו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, יוכל להתמודד לראשות העיר בבחירות הקרובות. בתוך כך, שעות בודדות לאחר שהחוק אושר בכנסת, התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ, נגד התיקון לחוק.

"חקיקה פרסונלית ורטרואקטיבית"

התנועה טוענת בעתירתה כי התיקון החוק, אשר נחקק בחפזה, הוא בבחינת "ההגדרה המילונית" לחקיקה אשר מנוגדת לעקרונות בסיס של חקיקה במדינה דמוקרטית. לטענת התנועה מדובר בחקיקה פרסונלית שמטרתה הטבה עם אדם אחד שטרם מועד התיקון לא יכול היה להתמודד לבחירות, ומשכך, הכתם הפרסונלי המובהק שדבק בתיקון מחייב את בטלותו.

אריה דרעי: קיבל עדכונים בבטחוניים בביתו

אריה דרעי: קיבל עדכונים בבטחוניים בביתו צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

בנוסף, התנועה לאיכות השלטון טוענת כי החקיקה "משנה את כללי המשחק תוך כדי משחק" בניגוד גמור לפסיקה ענפה בעניין. לחלופין, ניתן לראות בתיקון לחוק כחקיקה רטרוספקטיבית, אשר נחקקה בניגוד לעקרון העל בחקיקה לפיו על החקיקה להיות צופה פני עתיד וכי ניתן לראות בכך פגיעה בזכות לבחור ולהיבחר של המועמדים האחרים בבחירות.

עמית הלוי

עמית הלוי צילום: יונתן סינדל/פלאש90

"צחנה כבדה של שחיתות ציבורית והפרת כל נורמה ציבורית מרחפות"

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון מסר כי "צחנה כבדה של שחיתות ציבורית והפרת כל נורמה ציבורית מרחפות מעל התיקון לחוק הזה. הכנסת הצביעה הלילה בעד שחיתות, ונגד מנהל תקין, והדבר ברור לכל מי שעיניו בראשו לאזרחי ישראל מגיעה ממשלה שתתעסק בחיים עצמם- ביוקר המחיה המכביד, בביטחון האישי המתפוגג, ולא בחקיקה פרסונלית שנועדה להיטיב עם מקורבים. אנו נילחם נגד החוק המושחת הזה, ומקווים שיתנדף מספר החוקים של מדינת ישראל באותה המהירות בה נכנס אליו.