פרסום ראשון המהלך של גלעד קריב שיסכן את החוק של רוטמן

לאחר הסערה בוועדת חוקה, חבר הכנסת גלעד קריב שוקל לפנות לבג"ץ בדרישה שיפסלו את החוק גם אם יעבור: "אני לא אצביע כדי לא לתת תוקף למחטף פרלמנטרי. בכוונתי לבחון עתירה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/07/23 17:49 טו בתמוז התשפג

המהלך של גלעד קריב שיסכן את החוק של רוטמן
גלעד קריב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע התקדמות חוק צמצום עילת הסבירות שמוביל יו"ר ועדת חוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן, לחדשות כיפה נודע כי חבר הכנסת גלעד קריב ממפלגת העבודה שוקל לעתור לבג"ץ נגד החוק וכך לפסול אותו, גם אם יעבור. לטענת קריב, אין לוועדת חוקה בראשות רוטמן סמכות לתקן את חוק יסוד השפיטה בהצעה מטעמה.

בקבוצה פנימית של מספר חברי כנסת כתב היום קריב: "מדובר במהלך (קידום החוק) לא ראוי. עד כדי בזוי, בהינתן הדיון החפוז. מדובר בניצול ציני של סעיף 80. אני לא אצביע כדי לא לתת תוקף למחטף פרלמנטרי. בכוונתי לבחון עתירה נגד השימוש בסעיף 80 לחקיקה הזו.

קריב הוסיף ותקף את יו"ר ועדת חוקה על מועד ההצבעה וכתב לחברי הכנסת: על קיום ההצבעה בעיצומו של המבצע הצהלי ושעה קלה אחרי פיגוע קשה בתל אביב - אין מה להרחיב. פשיטת רגל מוסרית וציבורית של ח"כ רוטמן.

קריב לפני ההצבעה: "פשיטת רגל מוסרית"

ועדת החוקה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק יסוד: השפיטה - צמצום עילת הסבירות. 9 ח"כים תמכו בהצעה, 5 התנגדו ושניים (הח"כים קריב ואלהרר) נכחו באולם ולא השתתפו בהצבעה. בקואליציה מתכננים להצביע על החוק במליאה ביום שני הקרוב. לפני ההצבעה זעמו חברי האופוזיציה על רוטמן, חבר הכנסת גלעד קריב אמר: "קיום הצבעה בזמן מבצע צבאי ורגע אחרי פיגוע קשה - פשיטת רגל מוסרית של רוטמן".