צרחות בכנסת: חוק צמצום עילת הסבירות אושר לקריאה ראשונה

ועדת החוקה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את חוק: השפיטה- צמצום עילת הסבירות | ח"כ גלעד קריב קרא לחברי הוועדה לא להשתתף בהצבעה שהיא, "ביזוי הכנסת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/07/23 15:42 טו בתמוז התשפג

צרחות בכנסת: חוק צמצום עילת הסבירות אושר לקריאה ראשונה
רוטמן, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת החוקה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק יסוד: השפיטה - צמצום עילת הסבירות. 9 ח"כים תמכו בהצעה, 5 התנגדו ושניים (הח"כים קריב ואלהרר) נכחו באולם ולא השתתפו בהצבעה. בקואליציה מתכננים להצביע על החוק במליאה ביום שני הקרוב. 

לפני ההצבעה - צרחות בוועדה

לפני ההצבעה זעמו חברי האופוזיציה על רוטמן, חבר הכנסת גלעד קריב אמר: "קיום הצבעה בזמן מבצע צבאי ורגע אחרי פיגוע קשה - פשיטת רגל מוסרית של רוטמן". מספר חברי כנסת זעמו על רוטמן בטענה שלא איפשר ליועץ המשפטי של הוועדה לדבר, לאחר ההצבעה התיר היו"ר ח"כ שמחה רוטמן לבקשת היועמ"שית לכנסת עו"ד שגית אפיק רשות דיבור לעו"ד לימון ואמר: "אני סבור שזמן הדיבור לייעוץ המשפטי לממשלה ניתן הרבה מעבר ולפנים משורת הדין".

עו"ד גיל לימון, המשנה ליועמ"שית אמר בדיון על צמצום עילת הסבירות: "תפקידים עצמאיים למשרות אמון שכהונתם תלויה בכל רגע בחסדיו של הדרג הפוליטי ובכך שימלאו את רצונו. "ההצעה תגרום לפגיעה קשה במגוון רחב מאוד של מישורים בהובלת הממשלה. אנחנו לא רואים את זה היום, אבל אנחנו נראה את זה וזה יהיה מהיר".

ראש האופוזיציה לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "נתניהו יודע שאפשר להגיע להסכמות"

"ההצבעות היום בוועדת חוקה הן מהלך חד צדדי בוטה שפוגע באזרחי ישראל וקורע את העם", הגיבו לפיד וגנץ בהודעה משותפת. "אפשר גם אחרת. אפשר להגיע להסכמות, אפשר לעשות שינויים במערכת המשפט למען אזרחי ישראל ולא למען עריצות הרוב ומינויים מושחתים".

לדבריהם: "ביטול עילת הסבירות ללא האיזונים המתאימים, עליהם היה צריך לדון בבית הנשיא, הוא מבוא לשחיתות. החוק הזה לא נועד לשמור על האזרחים, אלא לשמור על הפוליטיקאים", עוד אמרו:  "אנחנו קוראים לנתניהו לא להעלות את החוק למליאה, נתניהו יודע שאפשר להגיע להסכמות שיבטיחו ודאות לכלכלה, לביטחון, ליחסי החוץ. גם היום הוא בחר בדרך החד צדדית. התנהלותו של נתניהו ממשיכה לפרק את החברה הישראלית".

ועדת חוקה

ועדת חוקה צילום: ערוץ הכנסת