בכיר בליכוד זועם: סמוטריץ' עבד עלי - אני גמרתי איתכם

יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן סגר את הדיון דקות בודדות לאחר שהחל, בטענה שבמשרד האוצר מזלזלים בסיכומים ביניהם: "אני לא רוצה לעשות את זה באיומים. לא יכול להיות שתפילו שוק שלם ולא תתנו פיצוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/23 13:13 יד בתמוז התשפג

בכיר בליכוד זועם: סמוטריץ' עבד עלי - אני גמרתי איתכם
דוד ביטן, תוקף את לוין ורוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התנגשות בין משרד הכלכלה למשרד האוצר בישיבת ועדת הכלכלה, בדיון המשך בנושא יבוא דבש ושמן זית במכסות פטורות ממכס, והפיצויים המיועדים לשוק המקומי שעשוי להיפגע מהמהלך. שהתקיים בשבוע שעבר לבקשת ח"כ עודד פורר. היו"ר דוד ביטן סגר את הישיבה דקות בודדות לאחר שהחלה, אחרי שלא קיבל תשובות בעניין, ואיים על האוצר: "יש לכם זמן להתחרט עד סוף היום, אני גמרתי אתכם".

בפתח הישיבה דרש היו"ר ביטן פיצויים לענפי השמן והדבש. "הפיצוי מופיע כבר בתקציב, נתתי שבוע לסיים את כל נושא התמיכה הישירה שמופיעים בתקציב, ואם צריך נעשה את זה בשלבים. שר האוצר אמר לי במפורש שהוא רוצה לסיים את זה מהר אחרי התקציב, ובינתיים אני לא רואה שזה מסתיים", תקף.

"אני לא רוצה לעשות את זה באיומים. לא יכול להיות שתפילו שוק שלם ולא תתנו פיצוי"

עוד אמר: "אני לא מוכן שיעבדו על ועדת הכלכלה, הנושא הזה חייב להסתיים. אני לא רוצה לעשות את זה באיומים, זה לא מתאים ביחסים בין ועדת הכלכלה לאוצר", המשיך ואמר. "ביקשתם לעשות את זה אחרי התקציב, קיבלנו את זה אבל יש גבול. מכוון שתקציב הדבש ושמן הזית מופיע בהסכם המקורי אני רוצה לדעת מה סוכם ומה קורה עם השום, לא יכול להיות שתפילו שוק שלם ולא תתנו פיצוי".

סמוטריץ

סמוטריץ', תחת מתקפה צילום: Revkin Fenton/Flash90

נציג אגף התקציבים באוצר, גל ברנס, אמר: "גם אנחנו רוצים לסיים עם ההסכם, ברביעי הייתה ישיבה ושר האוצר הציע הצעה מאוד נדיבה". סמנכ"ל משרד החקלאות, ד"ר אסף לוי, התפרץ ואמר כי נדיבה "זה בעיני המתבונן". ברנס הוסיף: "שר האוצר ביקש תשובה ממשרד החקלאות עד יום ראשון, ועדיין לא קיבלנו תשובה. אנחנו היינו מאוד שמחים לסכם על ההסכם של יולי".

"אתם עובדים עלינו בעיניים. יש לכם זמן להתחרט עד סוף היום"

היו"ר ביטן זעם ואמר: "אתם יודעים שהממשלה התחלפה?", ברנס השיב: "השר הציע משהו שונה ומחכים לתשובה. השום ושמן הזית זה הכל חלק מההסכם הכולל, שכולל הרבה סעיפים". היו"ר ביטן אמר: "ביקשנו, בלי לפגוע בהסכם הכולל, לסגור את הבעיה הזו כי זה לא חלק מה-700 מיליון".

בתגובה לדברים החליט היו"ר ביטן לסגור את הישבה זמן קצר אחרי שהחלה, ואמר: "אף חוק של האוצר לא יגיע לוועדה הזו וכל חוק כזה נטפל בו בצורה שונה", לדברי ח"כ ביטן,  "היום אני אביא הצעת החלטה לסיעת הליכוד שאנחנו מורים ליו"ר הקואליציה ולשר המקשר לא להעלות שום הצעה במליאה שקשורה לאוצר. אתם עובדים עלינו בעיניים. יש לכם זמן להתחרט עד סוף היום, אני גמרתי אתכם".