עמית סגל חושף: תוכנית נתניהו לרפורמה - חוק היועמ"שים בחוץ

עמית סגל חושף כי בכוונת נתניהו לחוקק את עילת הבירות עוד במושב הנוכחי. במושב הכנסת הבא ישונה הרכב הוועדה לבחירת שופטים, אך בנוסח מרוכך | המוקש העיקרי - פסקת ההתגברות, נתניהו מתכנן לבטלה, השאלה אם בקואליציה יסכימו למהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/23 22:40 ט בתמוז התשפג

עמית סגל חושף: תוכנית נתניהו לרפורמה - חוק היועמ"שים בחוץ
נתניהו, גונז את חוק היועמ"שים., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרשן הפוליטי עמית סגל מפרסם הערב (ד') כי נתניהו הכריע על המשך קידומה של הרפורמה המשפטית וחילק את יישום הרפורמה לכמה שלבים שונים. בתוך המתווה של נתניהו נמצאים קידום עילת הסבירות כבר במושב הכנסת הקרוב ושינוי הוועדה לבחירת שופטים אך התוכנית כוללת את גניזת פסקת ההתגברות וביטול החוק שכבר קודם.

נתניהו הכריע: הוועדה לבחירת שופטים תשונה

סגל חושף כי חוק עילת הסבירות יהיה החוק היחיד שיקודם כבר במושב הקרוב. נזכיר כי בשבוע האחרון נפגש נתניהו עם יריב לוין במטרה לקדם מתווה מוסכם בנוגע לעילת הסבירות. על פי סגל, במושב הבא, לאחר הפגרה, יקודם שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים כאשר ההצעקה שצפויה להיות מקודמת, היא הצעתו של שר המשפטים לשעבר פרידמן.

עמית סגל,

עמית סגל, חושף את תוכנית נתניהו. צילום: Hadas Parush/Flash90

פסקת ההתגברות תיגנז, חוק היועמ"שים בסימן שאלה

המתווה של פרידמן, כולל וועדה לבחירת שופטים  שכוללת חמישה לכל צד פוליטי, חלקם שופטי עליון לשעבר, חלקם פוליטיקאים מכהנים, אין רוב לאף צד ואין וטו לשופטי העליון. פסקת ההתגברות כאמור, תיגנז לפי החלטתו של נתניהו. הוק היחיד לגביו אין הכרעה גם מצידו של נתניהו, הוא חוק היועמ"שים.

נתניהו ולוין במשכן הכנסת

נתניהו ולוין, יש ביניהם הסכמות?  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ציר הזמן של תוכנית נתניהו:

מושב נוכחי

- חקיקת חוק הסבירות

לאחר הפגרה

- שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים

- ביטול פסקת ההתגברות