מנדלבליט נגד אלשיך - מכחיש את הדברים: "לא יעלה על הדעת"

לאחר שהמפכ"ל לשעבר העיד כי "לא יכולנו לנחש שנתניהו לא יתפטר", היועמ"ש באותה תקופה אביחי מנדלבליט מכחיש את הדברים: "נושא המשך כהונתו של נתניהו מעולם לא עלה" | עד המדינה ניר חפץ תוקף את אלשיך: "חושף את ערוותו כמפכ"ל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/06/23 11:34 ט בתמוז התשפג

מנדלבליט נגד אלשיך - מכחיש את הדברים: "לא יעלה על הדעת"
מנדלבליט, יוצא נגד אלשיך, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט מכחיש את דבריו של המפכ"ל לשעבר אלשיך הבוקר (ד') ואומר כי: "דבריו של רוני אלשיך אינם משקפים את הליך קבלת ההחלטות בתביעה הכללית בקשר לתיקי האלפים". לאחר שאלשיך אמר הבוקר בריאיון לגלי צה"ל כי "לא יכולנו לנחש שנתניהו לא יתפטר" טוען מנדלבליט כי הנושא כלל לא עלה בשיח ומדגיש: "אלשיך סיים את כהונתו כמפכ"ל לפני שהוחלט על הגשת כתב האישום".

"לא דנו מעולם בנושא כהונתו של ראש הממשלה"

"נושא המשך כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה מעולם לא עלה" הגיב מנדלבליט, "ולא יעלה על הדעת שיעלה במסגרת הדיונים לצורך קבלת ההחלטות בתיקי האלפים" הוא כותב בתגובתו. מנדלבליט מוסיף: "הדבר היחיד שניצב לנגד עינינו היה האם יש ראיות להעמדה לדין של נתניהו והאם יש אינטרס ציבורי בכך".

"לדעתי ולדעת כל גורמי התביעה אז, הדבר איננו רלוונטי לחלוטין לצורך קבלת ההחלטה אז, וזו עמדתי גם היום" כותב מנדלבליט בתגובתו ומציין כי "למען הדיוק יש לציין גם שאלשיך סיים את כהונתו כמפכ"ל לפני שהוחלט על הגשת כתב האישום. בכל מקרה, למען הסר כל ספק, צוות קבלת ההחלטות בדיונים הרבים שהיו בפניי בנושא לא דן מעולם בנושא כהונתו של ראש הממשלה".

חפץ

ניר חפץ, תוקף את אלשיך. חפץ צילום: פלאש 90


 

ניר חפץ תוקף: "דברים המטומטמים, מיותרים ומזיקים"

מי שעוד הגיב לדברים הוא עד המדינה ניר חפץ שתקף את אלשיך בחריפות: "איני יודע מה יותר חמור: המעשים המנוולים והבלתי חוקיים שבוצעו בחקירת פרשה 4000 תחת אלשיך, או הדברים המטומטמים, המיותרים והמזיקים שהוא אומר כעת ברדיו, בעודו חושף את ערוותו כמפכ"ל".

אלשיך, חשבו שנתניהו יתפטר

אלשיך, חשבו שנתניהו יתפטר צילום: Yonatan Sindel/Flash90