רוני אלשיך על נתניהו: "לא יכולנו לנחש שהוא לא יתפטר"

מפכ"ל המשטרה לשעבר התראיין וסיפר כי בעת הגשת כתבי האישום נגד נתניהו, במשטרה הניחו שבדומה לאולמרט, הוא יתפטר: "לא ניחשנו שיבחר להילחם מתוך המערכת" | על הליכוד הוא אומר: "צריכה להגיד שלטובת המדינה אנחנו מעמידים איש אחר בראשנו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/06/23 09:27 ט בתמוז התשפג

רוני אלשיך על נתניהו: "לא יכולנו לנחש שהוא לא יתפטר"
אלשיך, חשבו שנתניהו יתפטר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד משפטו של ראש הממשלה נתניהו הגיע לשיא חדש עם עדותו של ארנון מילצ'ן באנגליה, מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך התבטא הבוקר (ד') באמירה חריגה ואומר כי בצמרת המשטרה לא ניחשו שנתניהו לא יתפטר מתפקידו בעקבות כתבי האישום. את הדברים אמר בריאיון לגלי צה"ל.

"אף אחד לא צפה מה יכול לקרות"

"אף אחד לא יכל לנחש שראש הממשלה נתניהו לא יתפטר" אמר אלשיך, "ויבחר להילחם מתוך המערכת". אלשיך הוסיף ואמר גם על מפלגתו של נתניהו: "אני מכוון את זה למפלגה שנלחמת ולא מבינה שהיא צריכה להגיד שלטובת המדינה 'אנחנו מעמידים איש אחר בראשנו'. אלשיך הוסיף ואמר: "לא הייתה שום תכנית להדיח ראש ממשלה מכהן, אף אחד לא צפה מה יכול לקרות כתוצאה מהגשת כתב אישום על פי פרוצדורה חוקית לחלוטין".

נתניהו בבית המשפט

נתניהו בבית המשפט צילום: OREN BEN HAKOON/POOL

סמוטריץ' תוקף: "ניסו בזמן תפקידם לבצע מהלכים כדי להחליף שלטון"

אמירותיו של אלשיך כבר מעוררות סערה במערכת הפוליטית. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב בחריפות לדברים ואומר: "יום עצוב למדינת ישראל. יש פה מספר גורמים שחברו יחד כדי לנצח את הדמוקרטיה ולבצע הפיכה". עוד מוסיף סמוטריץ' וכותב: "פקידים ומפקדים לשעבר שניסו בזמן תפקידם לבצע מהלכים כדי להחליף שלטון וכשלו, חברו יחד ומנסים גם כעת לנצח את דברו של הבוחר הישראלי".

סמוטריץ

סמוטריץ': תוקף את אלשיך. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"תכנית העבודה הייתה להדיח ראש ממשלה נבחר"

השר ארבל תקף גם האו את הדברים ואמר: "דבריו של מר רוני אלשיך בגלי צה"ל הבוקר לפיהם תכנית העבודה הייתה להדיח ראש ממשלה נבחר מתפקידו ותרחיש הייחוס היה אולמרט מדאיגים כל מי שחפץ לחיות במדינה דמוקרטית. דברים איומים אלו כנגד ליבת המשטר הדמוקרטי ראויים להיכנס לתכנית הלימוד באזרחות. ולהיות תמרור אזהרה לכולנו, תומכי הממשלה ומתנגדיה. מדיניות הפלת שלטון נבחר באמצעות הפללה היא הסכנה הגדולה ביותר לשלטון דמוקרטי".